استخدام دانشگاه فرهنگیان سال ۹۴ (خبر جدید)

استخدام دانشگاه فرهنگیان سال ۹۴ برای مشاهده تجربیات کاربران در زمینه سوالات آزمون، نتایج آزمون، سوالات جلسه مصاحبه و سایر تجربیات در یک صفحه اینجا کلیک کنید

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک کنید

نمونه سوالات مصاحبه استخدام های دولتیجزوه آمادگی برای جلسات مصاحبه استخدامی

وب سایت ای استخدام برای تمام قبول شدگان در این آزمون آرزوی موفقیت و کامیابی دارد و امیدواریم تمام عزیزان در باقی مراحل نیز موفق باشند.

شرکت کنندگان آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان لطفا تجربیات خود را در دیدگاههای همین صفحه به اطلاع دوستان خود رسانده و با هم تبادل اطلاعات نمایید. ( توجه : در کنار نام خود نام استان خود را نیزبرای خوانایی بهتر ذکر کنید)

آنچه در این خبر خواهید خواند

خبر ۲۹ دی ۹۴ – استخدام ۱۴ هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان در مهر ماه ۹۵ (خبرگزاری میزان )
خبر ۲۷ دی ۹۴ – به زودی احکام احکام ورودی‌های ۹۳ و ۹۴ صادر می شود (خبرگزاری ایسنا)
خبر ۲۶ دی ۹۴ – نخستین فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان سال آینده جذب می‌شوند (خبرگزاری فارس)
خبر ۲۲ دی ۹۴ – تحصیل ۲۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان (خبرگزاری فارس)
خبر ۲۰ دی ۹۴ – تغییر روش جذب پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان (خبرگزاری ایلنا)
خبر ۱۶ دی ۹۴ – فعالیت ۱۷ کدرشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان (خبرگزاری پانا)
خبر ۱۴ دی ۹۴ – استخدام نیرو در آموزش و پرورش تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان است (خبرگزاری مهر)
خبر ۱۲ دی ۹۴ – پذیرش ۱۲ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان برای سال اینده/ آزمون استخدامی جدید نداریم (خبرگزاری فارس)
خبر ۱۰ دی ۹۴ – معوقات ورودی‌های ۹۳ دانشگاه فرهنگیان از مهرماه به بعد پرداخت می‌شود (خبرگزاری ایسنا)
خبر ۹ دی ۹۴ – مجوز استخدام ۱۵ هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان دریافت شد ( خبرگزاری تسنیم)
خبر ۳ دی ۹۴ – صدور احکام استخدام دانشجومعلمان بزودی اجرایی می شود (خبرگزاری ایرنا)
خبر ۲۵ آذر ۹۴ – تعویق اعلام نتایج آزمون استخدامی فرهنگیان (خبرگزاری ایسنا)
خبر ۷ آذر ۹۴ – شرط معلم شدن فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان (خخبرگزاری تسنیم)
خبر ۱۶ آبان ۹۴ – اعلام زمان تشکیل پرونده استخدامی ورودی‌های ۹۳ و ۹۴ دانشگاه فرهنگیان خوزستان (خبرگزاری ایسنا)
خبر ۱۴ مهر ۹۴ – ورود ۱۸ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش در مهر ۹۵ (خبرگزاری فارس)
خبر ۴ مهر ۹۴ – صدور احکام جدید استخدام برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ( خبرگزاری مهر)
خبر ۲۹ شهریور ۹۴ – تخصیص ردیف‌های استخدامی برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان (خبرگزاری مهر)
خبر ۲۴ شهریور ۹۴ – تعیین تکلیف وضعیت استخدامی دانشجویان ورودی ٩٣دانشگاه فرهنگیان(خبرگزاری ایسنا)
خبر ۲۳ شهریور ۹۴ – کسب مهارت معلمی شرط ورود پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی از مهر۹۵ (خبرگزاری تسنیم)
خبر ۱۹ مرداد ۹۴ – تنوع در تربیت معلم با پذیرش ۵ هزار دانشجو از طریق آزمون استخدامی (خبرگزاری تسنیم)
خبر ۱۹ مرداد ۹۴ – پیگیری وضعیت استخدام دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان (باشگاه خبرنگاران)
خبر ۱۲ مرداد ۹۴ – استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان ربطی به استخدام‌های جدید آموزش و پرورش ندارد (خبر آنلاین)
خبر ۱۱ مرداد ۹۴ – پذیرش ۴۵۰۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور ۹۴ + ضوابط (خبرگزاری ایسنا)
بخبر ۱۰ مرداد ۹۴ – استخدام ۶ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان (خبرگزاری ایرنا)
خبر ۴ مرداد ۹۴ – جزییات دوره های نیمسال تابستانی دانشگاه فرهنگیان (مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش)
خبر ۳۰ تیر ۹۴ – مشکلات استخدام ورودی ۹۳دانشگاه فرهنگیان درحال‌ پیگیری (خبرگزاری ایسنا)
خبر ۱۸ تیر ۹۴ – اولین گروه شرکت کننده دردوره یکساله تربیت معلم پذیرش می شوند (خبر آنلاین)
خبر ۱۶تیر ۹۴ – استخدام ۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش خراسان رضوی(خبرگزاری تسنیم)
خبر ۱۰ تیر ۹۴ – پاسخ دانشگاه فرهنگیان به وضعیت استخدام ورودی های ۹۳ (خبرآنلاین)
خبر ۸ تیر ۹۴-چه افرادی می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند (خبرگزاری میزان)
خبر ۱۸ خرداد ۹۴ – انتقاد از شیوه جذب معلمان (تابناک)
خبر ۵ خرداد ۹۴ – اسامی پذیرفته شدگان آزمون و مصاحبه شغلی رشته حفاظتIt (خبرگزاری ایسنا)
خبر ۵ خرداد ۹۴ – کاهش جذب دانشگاه فرهنگیان از ۲۵۰۰۰ به ۵۰۰۰ نفر (خبرگزاری دانشجو)
خبر ۴ خرداد ۹۴ – آموزش نیروهایی که به زودی جذب خواهند شد در دانشگاه فرهنگیان ( خبرگزاری فارس)
خبر ۲۷ اردیبشهت ۹۴ – تصویب طرح تحول در برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان ( خبرگزاری فارس)
خبر ۲۷ اردیبهشت ۹۴ – شرایط استخدام در آموزش و پرورش اعلام شد(خبرگزاری ایلنا )
خبر ۲۷ اردیبشهت ۹۴ – ۱۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان سال آینده وارد آموزش و پرورش می‌شوند (خبرگزاری ایسنا)
خبر ۲۳ فروردین ۹۴ – اسامی پذیرفته شدگان آزمون جذب نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان اعلام شد (خبرگزاری فارس)
خبر ۲۳ فروردین ۹۴ – اعلام نتایج پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان (خبرگزاری پانا)
خبر ۲۷ اسفند ۹۳ – فهرست اسامی قبول شدگان مرحله آزمون و مصاحبه جذب نیروی قراردادی دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۳استخدام ۱۴ هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان در مهر ماه ۹۵

خبرگزاری میزان: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در طی سال ۹۴ و ۹۵ تعداد معلمان بازنشسته در دوره ابتدایی به ۲۲ هزار نفر می‌رسد، گفت: مهرماه سال آینده حدود ۱۴ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در وزارت آموزش و پرورش استخدام خواهند شد.
محمد دیمه‌ور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان در رابطه با کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی در وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: در حال حاضر کمبود معلم در دوره ابتدایی در مدارس کشور بیشتر از مقاطع تحصیلی دیگر احساس می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال و سال ۹۵ حدود ۲۲ هزار معلم در مقطع ابتدایی بازنشسته می‌شوند، اگر به طور میانگین برای هر ۲۰ دانش آموز یک معلم در نظر بگیریم، به جذب و استخدام ۱۳ هزار معلم، در صورت بازنشسته شدن معلمان دراین مقطع خواهیم رسید.
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اذعان به این مطلب که جمعیت دانش آموزان دوره ابتدایی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: در سال گذشته جمعیت دوره ابتدایی حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود که امسال این تعداد به ۷ میلیون و ۴۵۰ نفر رسید.
دیمه‌ور با اشاره به اینکه تقاضا برای جذب نیرو در دوره ابتدایی دارای مشکلاتی است ، افزود: در مناطق استان‌های محروم از قبیل سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، کردستان، خوزستان مشکلات کمبود معلم به طور جدی وجود دارد در حالی که در برخی از استان‌ها مانند ایلام نیروی مازاد وجود دارد که این نشان دهنده این است که در توزیع نیروی انسانی مشکلاتی وجود دارد که باید درصدد حل این مشکلات باشیم.
وی مطرح کرد: با توجه به اینکه وزیر آموزش و پرورش، درصدد ساماندهی نیروی انسانی در مدارس سراسر کشور است، سعی داریم نیروی انسانی را در استان‌های محروم ساماندهی کنیم.
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از استخدام ۱۴ هزار نفر از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان خبر داد و اعلام کرد: در مهر سال آینده حدود ۱۴ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، در وزارت آموزش و پرورش استخدام خواهند شد.
دیمه ور در خاتمه در رابطه با استخدام اخیر وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه اخیراَ تعداد ۵هزار نیرو توسط وزارت آموزش و پرورش استخدام شده اند، از این تعداد یک هزار نفر جذب مقاطع تحصیلی دوره ابتدایی خواهند شد

به زودی احکام احکام ورودی‌های ۹۳ و ۹۴ صادر می شود

خبرگزاری ایسنا : دانشگاه فرهنگیان با بحث‌هایی نظیر کاهش مدت تحصیل تعدادی از دانشجویان ورودی ۹۱ این دانشگاه از هشت به هفت ترم مواجه بوده است که باعث شده این دانشجویان با مسایلی نظیر گذراندن واحدهای خود دراین مدت کم و در ترم‌های تابستانی و نیز ابهام منابع برای شرکت در آزمون جامع مواجه شوند.
آزمون جامع خود نیز از مسایل سوال‌برانگیز این دانشگاه است؛ هیچکس نمی‌داند در صورت عدم کسب نمره قابل قبول در این آزمون چه اتفاقی خواهد افتاد؛ در واقع سوال اینجاست؛ آیا کسانی که در این آزمون موفق به کسب حدنصاب نمی‌شوند، رابطه‌شان با آموزش و پرورش قطع خواهد شد؟.
مساله دیگر این دانشجویان گذراندن خدمت سربازی است که باید دوره آموزشی خدمت وظیفه خود را براساس قانون، پیش از آغاز به کار در تابستان ۹۵ گذرانند. این در حالی است که قرار است در تابستان ۹۵ برای دانشجومعلمان ورودی ۹۱ ، ترم تابستانی ارائه شود.
از دیگر مسایلی که دانشجویان این دانشگاه نسبت به آن گلایه دارند، عدم صدور احکام و در نتیجه عدم پرداخت حقوق دانشجومعلمان ورودی‌های ۹۳ و ۹۴ است. از سوی دیگر بدهی‌های این دانشجویان به دانشگاه برای آنان مشکل‌ساز می‌شود و ممکن است معوقات آن‌ها نیز تا مدت‌ها پرداخت نشود.
این‌ها مسایلی است که در گفت‌وگوی خبرنگار «دانشگاهی» ایسنا منطقه خراسان رضوی با دکتر محمود مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان، مطرح شد که مشروح آن در زیر می‌آید.
مدت تحصیل دانشجومعلمان ورودی ۹۱ در رشته دبیری از هشت ترم به هفت ترم کاهش یافته است؛ تعیین تکلیف وضعیت این دانشجویان چگونه خواهد بود و چگونه باید واحدهای خود را تا آغاز آزمون جامع بگذرانند و وارد کار شوند؟
تعدادی از ورودی‌های ۹۱ را توانسته‌ایم به صورت هفت ترم فارغ‌التحصیل کنیم تا مهر ماه سال ۹۵ به کلاس بروند. تعداد دیگری که معترض هستند، کسانی هستند که نتوانسته‌ایم با برگزاری ترم‌های تابستانی طول دوره تحصیل‌شان را از هشت به هفت ترم تقلیل دهیم.
این مساله هم به دلیل محدودیت‌هایی بوده که ما در دانشگاه با آن مواجه هستیم و بستر لازم برای برگزاری ترم‌های تابستانی برای بیش از این تعدادی که تاکنون برگزار شده ‌است، را نداشته‌ایم مثلا باید دو برابر امکانات موجود وجود می‌داشت تا می‌شد برای گروه‌های دیگر هم این ترم‌ها را برگزار کرد. در حال حاضر ۱۲ هزار دانشجو در این دوره‌های تابستانی شرکت کرده‌اند.
ورودی‌های ۹۱ ما حدود ۲۴ هزار دانشجو هستند که باید برای سایر آن‌ها نیز ترم‌های تابستان برگزار می‌شد اما امکانات دانشگاه اجازه چنین چیزی را به ما نمی‌دهد. ۱۲ هزار دانشجوی دیگر از این ۲۴ هزار دانشجو که این ترم‌ها را نگذرانده‌اند، به طور طبیعی به صورت هشت ترم فارغ‌التحصیل خواهند شد.
بحث آزمون جامع یکی دیگر از مباحثی است که دانشجویان را با مشکل مواجه کرده است؛ خصوصا دانشجویانی که ورودی سال ۹۱ بوده و جزو این ۱۲ هزار نفری هستند که باید در هفت ترم دوران تحصیل خود را به پایان رسانند؛ در حال حاضر گلایه این دانشجویان ابهام منابع و نیز نبود زمان کافی برای آمادگی شرکت آزمون است.
این دانشجویان درست می‌گویند؛ به هر حال ما در اعلام جزییات مربوط به طرح ارزیابی پایانی صلاحیت حرفه‌ای که به صورت تراکمی برای دانش‌آموختگان اعلام می‌شود، کمی مشکل داریم چون علاوه بر کلیاتی که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده، این شورا از ما خواسته که جزییات این طرح را نیز در آن مطرح کنیم تا در آن‌جا در مورد جزییات هم اظهار نظر صورت گیرد.
دانشجویان دانشگاه این مساله را نیز مطرح می‌کنند که از ابتدای ورود به دانشگاه قراری بر برگزاری آزمون جامع وجود نداشت؛ امروز علاوه بر این مساله کسب صلاحیت حرفه‌ای نیز مطرح شده است؛ چرا زمانی که این دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه گزینش شده‌اند، در انتهای کار هم با آزمون دیگری مواجه می‌شوند؟ آیا این مساله به نوعی مانعی برای ورود این دانشجویان به حوزه کار نیست؟ آیا قرار است یک دانشجو در صورت عدم کسب نمره قبولی در آزمون جامع و یا عدم دریافت گواهی صلاحیت حرفه‌ای، از کار بیکار شود؟
آزمون جامع یا ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای در پایان دوره برای دانش‌آموختگان همان آزمونی است که دانشجویان در پایان دوره براساس آن گواهی صلاحیت حرفه‌ای دریافت می‌کنند؛ در واقع آزمون جامع و گواهی صلاحیت حرفه‌ای دو مساله جداگانه نبوده و یک چیز هستند. ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای یا آزمون جامع در حقیقت به دنبال روشن کردن این است که چه تعداد از دانش‌آموختگان دانشگاه صلاحیت حرفه‌ای لازم را پیدا کرده‌اند و آماده ورود به کلاس درس هستند.
این ارزیابی و آزمون ابعاد مختلفی داشته و جزییات آن اعلام خواهد شد؛ در واقع نصاب‌های مختلفی برای هر کدام از این ابعاد اعم از معدل، آزمون کتبی، آزمون عملکردی و پوشه کار دانشجو، جایی که دستاوردهای دوره چهار ساله تحصیل او در آن موجود است، تعیین شده و براساس آن دانشجو امتیاز می‌گیرد.
دانش‌آموختگان ما باید از مجموع این مولفه‌ها حد نصابی را دریافت کنند. در صورت کسب این حد نصاب، دانشجو گواهی صلاحیت حرفه‌ای کسب خواهد کرد؛ در صورت عدم کسب این حد نصاب، دانشجو گواهی صلاحیت حرفه‌ای با قید «موقت» را دریافت خواهد کرد.
در این حالت آن‌ها وارد عرصه کار خواهند شد اما مهلتی به مدت دو یا سه سال برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود تا در آن مهلت ضعف‌های خود را جبران کرده و دانشگاه هم خدمات و حمایت‌های لازم را برای جبران این ضعف‌ها در آزمون‌های مختلف نظیر امتحان کتبی، عملکردی، پوشه کار و غیره را خواهد داشت.

یعنی این دانشجویان در دانشگاه می‌مانند؟
خیر؛ دانشگاه به روش‌ها و سازوکارهایی که اعلام خواهد شد ازاین دانشجویان حمایت خواهد کرد. این دانشجویان هم مانند آن‌هایی که گواهی صلاحیت حرفه‌ای دریافت می‌کنند سر کار می‌روند اما مکلفند که ظرف مهلتی تعیین شده نصاب لازم را در نوبت‌های بعدی کسب کنند. اگر پس از انقضای آن مهلت، نتوانند حد نصاب لازم را کسب کنند، رابطه آن‌ها با آموزش و پرورش قطع خواهد شد.
آیا این مساله با بحث امیتازبندی مدارس و محل کار دانشجویان براساس نمره کسب شده در آزمون جامع ارتباطی دارد؟ یعنی دانشجویان دارای نمره بهتر در مدارس دارای امتیاز بالاتر تدریس می‌کنند؟
طرح صلاحیت حرفه‌ای ارتباطی به آن مساله ندارد؛ این بحث که اگر کسی امتیاز بالاتری آورد، ممکن است به او «حق انتخاب بین مناطق محل اشتغال» داده شود، مطرح بوده ولی هیچگاه این طرح به جایی نرسیده و تصویب نشده است.
بحث صلاحیت حرفه‌ای کاملا و کلا مستقل از آن بحث است. ممکن است در آینده ما از این امتیازاتی که فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان از آزمون صلاحیت حرفه‌ای کسب می‌کنند، مصوبه‌ای در این خصوص یا سایر موارد داشته باشیم اما فعلا چنین مساله‌ای در دستور کار نیست.
دکتر فانی، وزیر آموزش و پرورش، در اظهار نظری گفته بود «دانشجومعلمان ورودی ۹۱ نمی‌توانند سال آینده وارد کلاس‌ها شوند و باید یک سال صبر کنند و سال ۹۶ وارد کار شوند». جزییات این طرح چیست؟
بخشی از ورودی‌های ۹۱ با برگزاری ترم تابستان در سال ۹۵ فارغ‌التحصیل می‌شوند و لذا از مهر ماه همان سال می‌توانند وارد کلاس شوند.
برای بخشی از آن‌ها امکان فارغ‌التحصیلی وجود ندارد و باید ترم هشتم را نیز پشت سر گذاشته و به همین جهت در بهمن ماه سال ۹۵ فارغ‌التحصیل خواهند شد. این دانشجویان کسانی هستند که آموزش و پرورش باید برای نحوه استفاده خدمات آن‌ها در بهمن ماه فکری کرده و تدبیری بیاندیشد. نباید این دسته از دانشجویان تا مهر ماه سال ۹۶ فقط حقوق بگیرند و خدماتی ارائه نکنند.
این یکی از چالش‌های آموزش و پرورش است که چگونه از این تعداد دانشجو که بهمن ماه، در میانه سال تحصیلی، وارد آموزش و پرورش می‌شوند، استفاده کند.
دوره سربازی ورودی‌های ۹۱ چگونه خواهد بود؟ شما در مصاحبه‌ای گفته‌اید که دوره آموزشی این ورودی‌ها در تابستان ۹۵ خواهد بود اما سپس تصریح کرده بودید که بازهم این زمان متعاقبا اعلام خواهد شد. مشکل قطعی نشدن این زمان چیست؟
طبق قانون باید قبل از اشتغال و شروع به کار دوره آموزش نظامی پشت سر گذاشته شود؛ یعنی باید در تابستان ۹۵ این دوره را بگذرانند. آن دسته از ورودی‌های ۹۱ که قرار است مهر ماه ۹۵ سر کلاس حضور یابند، باید در تابستان همان سال دوره آموزش خدمت سربازی را طی کنند.
این در حالی است که ما می‌خواهیم برای این دانشجویان ترم تابستانی برگزار کنیم تا بتوانند فارغ‌التحصیل شوند؛ در حال حاضر سعی می‌کنیم این تعارض را از طریق مذاکره با سازمان نظام وظیفه عمومی برطرف کنیم که توافق اولیه و نه قطعی حاصل شده که به این دسته از دانشجویان اجازه داده شود که دوره آموزش نظامی خود را در تابستان ۹۶ بگذرانند.
این مساله مربوط به آن دسته از دانشجویان ورودی ۹۱ است که قرار است مهر ماه سال ۹۵ در آموزش و پرورش مشغول به خدمت شوند چون قانون تاکید دارد که باید پیش از شروع به کار دوره آموزشی خدمت سربازی طی شود.
احکام دانشجویان ورودی سال‌های ۹۳ و ۹۴ چه زمانی صادر می‌شود؟ این دانشجویان حقوقی نیز دریافت نکرده‌اند و از سوی دیگر دانشگاه فرهنگیان برای ارائه خدمات خود به این دسته از دانشجویان هزینه دریافت می‌کند. قرار است این حقوق جزو دیون این دانشجویان محاسبه شود و این ممکن است در هر تاریخی از زمان اشتغال آن‌ها به حساب‌شان واریز شود.
مساله صدور احکام دانشجومعلمان بحثی است که کلا مربوط به آموزش و پرورش است و کلا به دانشگاه به لحاظ تکالیف سازمانی هیچ ارتباطی پیدا نمی‌کند.
دانشگاه نهادی است که قرار است از قبل این دانشجویان و حقوقی که برای آن‌ها برقرار می‌شود، بخشی از بودجه خود را تامین کند. بنابراین وقتی این احکام صادر نشده و حقوق برقرار نمی‌شود، دانشگاه از دست‌یابی به بخشی از منابع خود محروم می‌شود.
دانشگاه فرهنگیان خود، جزو مطالبه‌کنندگان این بودجه از آموزش و پرورش است. البته می‌دانیم که آموزش و پرورش با موانع و مشکلاتی مواجه است ولی خوشبختانه مشکل اخذ مجوز ردیف استخدامی برای ۱۵ هزار دانشجو از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برطرف شده است.
مقدمات کار استخدام کاملا فراهم است و احکام استخدامی وردی‌های ۹۳ و ۹۴ به‌زودی صادر خواهد شد.
تنها مساله برقراری حقوق آن‌ها باقی می‌ماند؛ در این خصوص تا آنجایی که من از منابع و مدیران آموزش و پرورش شنیده‌ام، تابع بودجه آموزش و پرورش خواهد بود. اگر این بودجه کشش داشته باشد، طبیعتا باید از ابتدای سال ۹۴ پرداخت صورت گیرد ولی اگر این کشش نباشد، به تناسب امکان بودجه‌ای حقوق این دانشجویان پرداخت می‌شود؛ به هر مقدار هم که از این حقوق مبلغی پرداخت نشود، جزو دیون قرار می‌گیرد.
دانشجویان ورودی ۹۳ حدود یک سال است که حقوقی دریافت نکرده‌اند. مبلغ حقوق این یک سال حدود ۶ میلیون تومان می‌شود که در صورت عدم پرداخت، به صندوق دیون واریز می‌شود. هر دانشجو حدود سه میلیون تومان نیز به دانشگاه در هر سال بدهکار می‌شود.
با وجود اینکه گفته می‌شود حساب دانشگاه از آموزش و پروش جداست، این فشار به دانشجو منتقل می‌شود. یعنی دانشجو باید بدهی خود به دانشگاه را از حقوق ماه‌های بعدی خود بپردازد. اگر قرار است حقوق معوقه این دانشجویان جزو دیون شود، آیا نمی‌توان کاری کرد که بدهی این دانشجویان به دانشگاه زمانی پرداخت شود که آن دیون پرداخت خواهد شد؟
من شخصا موافق دریافت هزینه از دانشجویان نیستم و معتقدم این هزینه‌ها باید تنها از طریق کسر از حقوق دانشجومعلمان صورت گیرد. قانون نیز بر همین مساله تاکید داشته و می‌گوید تنها ۴۵ درصد از حقوقی که دانشجومعلمان دریافت می‌کنند، برای تامین هزینه‌های تحصیل آن‌ها در دانشگاه کسر خواهد شد.
بنابراین این سیاست ما نیست که از دانشجویان در شرایطی که هنوز حقوق‌شان برقرار نیست، پول اخذ کنیم اما این مساله ضمن اینکه عمومیت ندارد اما مواردی وجود داشته که به خاطر کسری بودجه این اتفاق افتاده است.
در حقیقت هزینه‌های این دانشجویان بر عهده دانشگاه است اما آن منابعی که باید از طریق کسر حقوق دانشجویان در اختیار دانشگاه قرار گیرد، وجود ندارد. برخی از مدیران ما هم ممکن است در شرایطی قرار گیرند که از سر لاعلاجی و ناچاری دست به این کار بزنند و مطالبه‌ای را از دانشجویان داشته باشند؛ یعنی پیش از اینکه حقوق دانشجویان برقرار شود، آن حق دانشگاه که ۴۵ درصد از حقوق دانشجویان است را دریافت کنند.
انکار نمی‌کنم که ممکن است چنین اتفاقی رخ داده باشد ولی این مساله سیاست دانشگاه نیست. مساله این است که پس از اینکه حقوق دانشجومعلمان سال ۹۳ و ۹۴ برقرار شد، از حقوقی که می‌خواهند به دانشجو پرداخت کنند، هزینه‌های این مدت را کسر کنند. زمان فارغ‌التحصیلی که دانشجویان بخواهند تسویه‌حساب کنند، از سوی دیگر آموزش و پرورش هم باید حقوق معوقه آن‌ها را پرداخت کند که بتوانند دیون خود به دانشگاه را پرداخت کنند.
نباید به دانشگاه فشار بی‌جهت و بی‌مبنا آورد. اگر قرار باشد مطالبات قبلی دانشگاه هم وصول شود، باید اجازه داد دیون دانشجومعلمان نیز پرداخت شود، سپس دانشگاه خواهان مطالبات خود از دانشجویان باشد. اصل قضیه و روش صحیح این است؛ اگر هم بنا باشد به روش دیگری عمل کرد، باید ملاحظه حال دانشجو را نیز داشت. نباید فشاری بیش از حد به او وارد شود و با تقسیط و سایر راه‌کارها این فرایند پرداخت بدهی‌های معوقه دانشجویان را طی کرد. به هیچ عنوان نمی‌توان پذیرفت که دانشجو به صورت یک‌جا تمام بدهی‌های خود را پرداخت کند.
یکی از گلایه‌های دانشجویان این است که بیشتر اساتید دانشگاه همان معلمان آموزش و پرورش هستند؛ تا چه حد این مساله قابل توجیه است؟
ما از نیروهای آموزش و پرورش عالما و عامدا استفاده می‌کنیم، اما این نیروها کسانی هستند که از کیفیت لازم برخوردارند و باید گواهی صلاحیت تدریس از سازوکار دانشگاه فرهنگیان دریافت کنند. بدون گواهی صلاحیت تدریس نه به صورت حق‌التدریس و نه به صورت مامور آموزشی نمی‌توانند در کلاس‌های آموزشی دانشگاه حضور یابند. ما از کسانی استفاده می‌کنیم که علاوه بر تجربه معلمی، صلاحیت تدریس خوبی نیز دارند.
این پدیده خوب و مبارکی است و دانشجویان هم باید درواقع از این زاویه به مساله نگاه کنند که «استادانی داریم که تجربه معلمی هم دارند و به ما درس می‌دهند که ما هم در آینده معلمان خوبی بشویم».
علاوه بر این ما برای تامین هیات علمی دانشگاه به شدت مشغول کار هستیم و اصلاح هرم اعضای هیات علمی دانشگاه به صورت جدی در دستور کار است تا از طریق فراخوان جذب مانند سایر دانشگاه‌ها به جذب هیات علمی جدید نیز می‌اندیشیم. اعتقاد داریم که باید برای ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه روی اعضای هیات علمی جدید نیز حساب کنیم.
پیش از این نیز صحبت‌هایی در خصوص دوره‌های یک‌ساله تربیت دانشجومعلمان شده بود؛ به این معنا که افراد با گذراندن دوره‌ای یک ساله بتوانند به عنوان معلم فعالیت کنند؛ در حقیقت فارغ‌التحصیل یک دانشگاه دیگر با گذراندن این دوره معلم می‌شود. اولویت شما برای پذیرش دانشجویان چهارساله دانشگاه خواهد بود یا کسانی که این دوره‌های یک‌ساله را می‌گذرانند؟ آیا این القاکننده تبعیض نخواهد بود؟
این دانشجویان نیز باید تعدادی واحد را با موفقیت بگذرانند و سپس گواهی صلاحیت حرفه‌ای کسب کنند و سپس وارد بازار کار می‌شوند.
دانشجویان دانشگاه در دوره‌های چهار ساله باید ۱۵۰ واحد را بگذرانند و این دانشجویان باید دوره‌ای ۳۶ واحدی را طی کنند. این دانشجویان پس از گذراندن این ۳۶ واحد باید در ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای نیز شرکت کنند؛ در صورت موفقیت و کسب حد نصاب لازم، به آموزش و پرورش راه پیدا می‌کنند.
بین این دو فرقی وجود ندارد؛ آن دانشجویی که از دانشگاه دیگری می‌آید نیز چهار سال در دانشگاه دیگری درس خوانده است. حتی کسانی هم با مدرک کارشناسی‌ارشد وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند. این دانشجویان صلاحیت حرفه‌ای معلمی را در دانشگاه فرهنگیان فرا می‌گیرند.
باید کسانی هم که از این طریق وارد دانشگاه می‌شود را مدنظر قرار داد چون رقابتی سنگین برای ورود به این دوره یک‌ساله بین دانشجویان تمام دانشگاه‌ها وجود داشته و کسانی که توانسته‌اند وارد دانشگاه شوند، این آزمون را با موفقیت پشت سرگذاشته‌اند.
ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان از دانشجویانی که دوره‌ای یک‌ساله را می‌گذرانند، چه میزان خواهد بود؟
براساس آزمونی که سال ۹۴ سازمان سنجش برای ما برگزار کرد، قرار است بین ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دانشجو به دانشگاه فرهنگیان و بخشی نیز دردانشگاه شهید رجایی پذیرش شوند. پس از گذراندن آزمون نهایی یا همان ارزیابی پایانی این دانشجویان نیز وارد کلاس می‌شوند.

نخستین فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان سال آینده جذب می‌شوند

 خبرگزاری فارس : از شهرستان دشتی احمد طیبیان مجرد ظهر امروز در نشست فرهنگیان شهرستان دشتی گفت: با توجه به حمایت‌ها، پیگیری‌ها، مصوبات، برنامه‌ریزی‌ها و پشتیبانی‌های فرماندار دشتی در زمینه آموزشی، شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان دشتی مقام برتر استان را کسب کرد.
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان دشتی افزود: از نظرات صاحب‌نظران تعلیم و تربیت، بهره‌گیری از توان فکری اولیای دانش‌آموزان، مدیران مدارس، مسئولین ادارات، نهاد و خیرین استفاده کردیم که این امر باعث موفقیت شورای آموزش‌وپرورش دشتی شد.
وی ادامه داد: طرح‌ها و برنامه‌هایی که ابلاغ می‌شود با تعامل، همکاری و هم‌فکری با سایر دستگاه‌ها کارها را انجام می‌دهیم.
طیبیان مجرد با بیان اینکه در بزرگداشت ستاد مقام معلم، شهرستان دشتی مقام اول استان را کسب کرد، یادآور شد: این موفقیت با کمک و همراهی دستگاه‌های شهرستان که به یاری آموزش‌ و پرورش می‌شتابند، محقق شد.
طیبیان مجرد از تشکیل کارگروه کنکور در شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا جایگاه کنکور استان و شهرستان را ارتقا دهیم و در حال حاضر کلاس‌های کنکور در چهار مدرسه شهرستان با توجه به حدنصاب معدلی که در نظر گرفته شد حدود ۱۲۰ نفر را تحت پوشش قرار داده است.
وی افزود: به‌منظور توانمندسازی نیروی‌های آموزشی دوره‌های ضمن خدمت برگزار کرده‌ایم و با اختصاص اعتبارات موفق شدیم بیش‌از ۵۰ درصد از کلاس‌های مدارس شهرستان دشتی را هوشمند کنیم.
طیبیان مجرد از رتبه برتر پروژه مهردشتی در استان خبر داد، اضافه کرد: استاندارسازی کلاس‌های درسی یکی دیگر از برنامه‌های آموزش‌وپرورش شهرستان دشتی است که با همکاری سپاه و بسیج این امر محقق شد.
وی با بیان اینکه دارالقرآن شهرستان دشتی توسط یک خیر تا دهه فجر افتتاح می‌شود، افزود: با توجه به کمبود فضاهای آموزشی طی امسال اعتباری در این زمینه در نظر گرفته نشد، ولی با جلب نظر خیرین امسال یک کلاس در دبستان دانش و ساخت یک مدرسه در روستای میانخره متقبل شده‌اند.
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان دشتی گفت: پژوهش‌سرای شهرستان بانام استاد فرهیخته سید کوچک هاشمی‌زاده راه‌اندازی شد که امیدواریم تا تخصیص اعتبارات بتوانیم آن را تجهیز کنیم.
طیبیان مجرد یادآور شد: نخستین فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان شهرستان دشتی در سال آینده جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند.

تحصیل ۲۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

خبرگزاری فارس : از سنندج، یحیی معروفی ظهر امروز در جریان بازدید استاندار کردستان از دانشگاه فرهنگیان این استان اظهار کرد: بازدید این مسئول، نشان دهنده اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان است.
وی در ادامه به ذکر مشخصات این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه فرهنگیان دارای دو پردیس خواهران و برادران با ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو است و به سه شیوه دانشجو پذیرش می‌کند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به فعالیت ۲۰ عضو هیئت علمی رسمی، ۱۱ عضو هیئت علمی مأمور و ۲۰۰ نفر هیئت علمی مدعو، تصریح کرد: حضور تعداد زیاد اعضای هیئت علمی مدعو، نشان دهنده وجود مشکلاتی است.
معروفی با یادآوری نوپایی دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: اگرچه اقدامات مؤثری در دانشگاه صورت گرفته، اما هنوز کارهای بزرگتری هم باقی مانده است.
این مسئول با اشاره به قدمت بالای ساختمان و ابنیه دانشگاه، اظهار کرد: پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در میان چند پردیس اول کشور قرار دارند.
وی با اشاره به وجود مشکلاتی گفت: در پردیس دختران، فضای کم و در پردیس پسران، کمبود امکانات سرمایشی و گرمایشی و رفاهی مناسب از جمله معضلات ما است.
معروفی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در کل کشور نیازمند عنایت خاصی است، افزود: با این وجود تلاش شده تا پردیس‌ها به سراغ مأموریت اصلی خود یعنی آموزش و پژوهش بروند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به کوشش در راستای صرفه جویی در نیرو و امکانات، مشکلات در بخش بودجه و بدهی‌های مانده از قبل را یادآور شد و افزود: در حوزه آموزش، اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی بلندمدت در دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: این دانشگاه به تدریج جایگاه خود را به عنوان یک مجموعه حقوقی پیدا می‌کند.
عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان نیز در جریان این بازدید با بخش‌های مختلف دانشگاه آشنا شد و از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و محدودیت‌های دانشگاه و نیز مشکلات دانشجویان قرار گرفت.

تغییر روش جذب پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

خبرگزاری ایلنا : دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از تغییر روش جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.
مهدی نوید ادهم (دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش و عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به بررسی تغییر روش جذب دانشجو در این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان براساس اساسنامه خودش به ویژه با توجه به ماده ۲۸ به روش‌های مختلف می‌تواند؛ دانشجو بپذیرد که در این راستا مسئولان دانشگاه، طرح‌های مختلفی آوردند که در دستور کار شورای هیات امنا قرار گرفت.
وی به یکی از مصوبات این شورا اشاره و عنوان کرد: قرار شد؛ برای معلمان ابتدایی افراد را از دیپلم جذب کنیم و ۴ سال به آن‌ها آموزش دهیم و آن‌ها با مدرک لیسانس وارد اموزش و پرورش شوند.
عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: پیش از این بحث بر سر این بود که لیسانسه‌های دیگر را بگیریم و ۱ سال به آن‌ها اموزش دهیم.
نوید ادهم اضافه کرد: اما در مجموع به این نتیجه رسیدیم که به دلیل حساسیت دوره ابتدایی و ضرورت افزایش توانمندی معلمان ما باید مجال کافی را برای آموزش همه ابعاد داشته باشیم که این آموزش‌ها در ۶ ماه یا ۱ سال نمی‌تواند به خوبی صورت گیرد.
عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: این معلمان نیازمند آموزش‌های تخصصی، حرفه‌ای، مهارتی، مهارت‌های کلاس‌داری، فلسفه تعلیم و تربیت و همچنین اصول حاکم بر تعلیم و تربیت اسلامی هستند که برای آموزش این‌ها باید مجال مناسبی را در اختیار داشته باشیم.

فعالیت ۱۷ کدرشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان

خبرگزاری پانا : سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: یکی از اولویت های ما به روز رسانی و بازنگری در محتوای آموزشی دانشگاه فرهنگیان است و هم اکنون ۱۷ کدرشته در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه فعال است.
محمودمهرمحمدی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، اظهار داشت: طی بازنگری که در دانشگاه فرهنگیان رخ داد حدود ۱۶ رشته کارشناسی پیوسته داریم و محتوای آموزشی آنها حدود ۱۰ تا ۲۰ سال قدمت داشت که بدو تاسیس دانشگاه فرهنگیان به دلیل فرصت کم مجبور شدند از همان محتوای آموزشی استفاده کنند
وی گفت: اما پس از تصدی سرپرستی دانشگاه فرهنگیان یکی از اولویت های ما بازنگری و به روز رسانی محتوای آموزشی دانشگاه فرهنگیان است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: برای کارشناسی ارشد حدود ۱۷ کد رشته محل داریم و دوره کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان مختص معلمان شاغل در آموزش و پرورش است و اکنون حدود ۳۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند

استخدام نیرو در آموزش و پرورش تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان است

خبرگزاری مهر : مدیر کل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ نیروی انسانی مستقیما از دانشگاه های متفرقه جذب وزارت آموزش و پرورش نمی شوند مگر اینکه دوره های آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان گذرانده باشند.
محمد فاضل در  گفتگو با خبرنگار مهر درباره استخدام ۱۴ هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش در سال آینده گفت: معتبرترین مرحله استخدام در وزارت آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان است.
وی افزود: آموزش وپرورش نیروهای خود را تنها از مسیر دانشگاه فرهنگیان انتخاب می کند بنابراین هر ظرفیتی که اعلام شود باید به دانشگاه  فرهنگیان ارجاع داده شود تا دوره های آموزشی تربیت حرفه ای معلمی را در آنجا بگذرانند و پس از آن جذب وزارت آموزش و پرورش شوند،
مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نیروهایی واجد شرایط برای جذب در وزارت آموزش و پرورش حتما باید دوره های آموزشی کوتاه مدت یا بلند مدت را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند.
وی تاکید کرد: هیچ نیروی انسانی مستقیما از دانشگاه های متفرقه جذب وزارت آموزش و پرورش نمی شوند که در کلاس ها تدریس کنند مگر اینکه در دانشگاه فرهنگیان دوره های آموزشی گذرانده باشند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در یکم دی ماه سال جاری از استخدام ۱۴ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۵  خبر داد. همچنین دوم دی ماه وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این خبر به خبرنگاران گفت: صحبت های کلی مطرح شده است و باید از سازمان مدیریت مجوز دریافت کنیم. به محض آنکه آمار مجوزهای استخدامی در اختیار ما به صورت کتبی قرار داده شود اعلام خواهیم کرد.البته سعی می کنیم آزمون را زودتر از آزمون استخدامی امسال برگزار کنیم تا برای طی مراحل لازم زمان کافی در اختیار داشته باشیم.

پذیرش ۱۲ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان برای سال اینده/ آزمون استخدامی جدید نداریم

خبرگزاری فارس : محمد فاضل مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که آیا آموزش و پرورش در سال آینده نیروی جدید جذب خواهد کرد اظهار داشت: آموزش و پرورش در سال آینده برنامه جذب نیرو دارد.
وی افزود: هر سال آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان اقدام به جذب نیرو می‌کند که این موضوع درمورد سال آینده هم وجود دارد.
فاضل با اشاره به اینکه سیاست آموزش و پرورش جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان است خاطر نشان کرد: تصورمان این است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  حدود ۱۲ هزار مجوز جهت جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش بدهد.
مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا آموزش و پرورش در سال آینده آزمون استخدامی برای جذب نیرو در آموزش و پرورش برگزار می‌کند گفت: خیر، فعلا آموزش و پرورش برنامه‌ای برای برگزاری آزمون استخدامی و جذب نیرو از این طریق ندارد.

معوقات ورودی‌های ۹۳ دانشگاه فرهنگیان از مهرماه به بعد پرداخت می‌شود

خبرگزاری ایسنا : سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به مشکلات دانشجومعلمان این دانشگاه در دریافت معوقات خود اظهار کرد: معوقات ورودی‌های ۹۳ نگرانی‌هایی ایجاد کرده بود که پرداخت معوقات از مهر امسال به بعد پرداخت خواهد شد و سایر معوقات قبل‌تر به دیون آن‌ها واریز می‌شود.
به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویالن ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، محمود مهرمحمدی در نشست خبری تبیین برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان در پردیس شهید هاشمی‌نژاد فرهنگیان درباره خدمت سربازی دانشجومعلمان ورودی سال ۹۱ اظهار کرد: قرار بوده این دانشجومعلمان دو ماه از خدمت دوره آموزشی را در تابستان سال ۹۶ سپری کنند اما خبر قطعی آن متعاقبا اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: در مجموع ۹۸ واحد دانشگاهی زیر نظر دانشگاه فرهنگیان فعالیت می‌کند که بالغ بر ۵۰ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته و ۲۰ هزار دانشجوی دیگر در مقطع کارشناسی ناپیوسته آن مشغول تحصیل هستند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: نباید شرایط کشور از نظر وضعیت اشتغال عاملی تهدیدکننده برای دانشجویان تربیت معلم به‌شمار رود بلکه اقبال عمومی به این دانشگاه یک فرصت برای آن است؛ از سویی برگزاری آزمون‌های حرفه‌ای از دانشجویان این دانشگاه نیز یک ضرورت بشمار می‌رود.
وی با اشاره به ارتقای سطح علمی اساتید و کارکنان این دانشگاه در سال‌های اخیر عنوان کرد: در تشکیلات دانشگاه برای این منظور ساختاری به نام «بالندگی حرفه‌ای» برای اساتید و کارکنان در نظر گرفته شده است. برای اولین بار چنین ساختاری در چارت سازمانی دانشگاه فرهنگیان قرار گرفته است. در این راستا سال گذشته مجوز استخدام ۲۵۰ تن از اعضای غیرهیات علمی را دریافت کرده‌ایم و هم‌اکنون طی یک آزمون سراسری این نیروها به بافت قدیمی دانشگاه افزوده شده‌اند.
مهرمحمدی با اشاره به تطبیق وضعیت هیات علمی یادآور شد: تطبیق و تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه دو تعریف جداگانه دارند؛ اکنون دانشگاه امکان تطبیق وضعیت اعضای هیات علمی را فراهم کرده تا با توجه به امتیازات پیش‌بینی شده اعضای هیات علمی داخلی دانشگاه از این فرصت بهره‌مند شوند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص افزایش بودجه دانشگاه فرهنگیان گفت: بودجه عمرانی دانشگاه از محل تملکات و داراییها افزایش می‌یابد؛ البته رقم آن ناچیز است اما امیدواریم در سال ۹۵ میزان آن افزایش یابد؛ درخواست ما از مسئولان بودجه و برنامه‌ریزی کشور این است که حداقل برای هر واحد دانشگاهی معادل یک میلیارد تومان منابع تملیکی در نظر گیرند. در سال ۹۴ بودجه اخنصاص یافته به دانشگاه ۳۰ میلیارد تومان بود که ۷۰ درصد آن تنها تخصیص یافت.
مهرمحمدی، فلسفه وجودی دانشگاه فرهنگیان را پاسخگویی به نیازهای نیروی انسانی آموزش و پرورش دانست و افزود: ما به رشته‌هایی ورود پیدا می‌کنیم که آموزش و پرورش نیاز به آن را تشخیص داده و به ما اعلام کند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه ۱۶ رشته کارشناسی پیوسته ارائه می‎‌کند، خاطرنشان کرد: براساس تصویب هیات امنای دانشگاه، از میان دانش‌آموختگان دانشگاه‌های دیگر طی یک سال به تربیت نیرو در رشته‌های مختلف می‌پردازیم. در این راستا ۵۰۰۰ نیرو در طرح توسعه حرفه‌ای به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی افزوده می‌شود که در این رشته‌ها برخی گرایش‌های خاص مانند رشته تربیت مربی بهداشت نیز وجود دارد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا دانشگاه فرهنگیان به صورت سرپرستی اداره می‌شود؟ گفت: در این زمینه من نمی‌توانم پاسخگو باشم و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند جواب دهد؛ البته برای من سرپرست بودن و نبودن علی‌السویه بوده و توجهی ندارم که در جایگاه ریاست فعالیت می‌کنم یا سرپرست اما امیدوارم هرچه سریع‌تر شورای عالی انقلاب فرهنگی به این وضعیت خاتمه دهد.
مهرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تغییر نام دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: تغییر نام دانشگاه اکنون مساله ما نبوده و این تغییر نام به دانشگاه تربیت معلم موضوعی بود که عده‌ای از شخصیت‌های کشوری و فرهنگی مورد توجه قرار دادند. اگر این تغییر رخ دهد اتفاق خوبی خواهد افتاد و اگر تغییری نکند هم کار دانشگاه با عنوان دانشگاه فرهنگیان پیش می‌رود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به توسعه کدرشته مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه تصریح کرد: تحصیل در این کدرشته، مخصوص شاغلان وزارت آموزش و پرورش کشور است. سال گذشته تنها برای سه کدرشته امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فراهم شد اما ظرفیت امسال به حدود ۴۰۰ دانشجو در ۱۵ کدرشته افزایش خواهد یافت.
وی درباره برگزاری اجلاسیه سراسری اعضای هیات علمی دانشگاه‌های فرهنگیان تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ تن از اساتید این دانشگاه در این اجلاسیه شرکت دارند؛ این نشست قرار است در تالار قدس حرم مطهر با حضور دکتر فانی، وزیر آموزش و پرورش و دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاورمقام معظم رهبری، برگزار شود.

مجوز استخدام ۱۵ هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان دریافت شد 

 خبرگزاری تسنیم : سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: مجوز ردیف استخدامی ۱۵ هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان دریافت شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمود مهر محمدی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: مهم‌‎ترین رکن انجام ماموریت‌ها در هر دانشگاهی اساتید هستند که می‌شود بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کرد؛ تلاش ما این است که در خلال این همایش و نشست‌ها، اساتید را به عنوان سرمایه‌های اجتماعی تقویت کنیم.
وی افزود: در کشورمان آنچه که بیشتر از گذشته احساس نیاز می‌شود مباحث علمی است، کشور ما با سنت ۱۰۰ ساله در بحث آموزش هنوز از گفتمانی علمی برخوردار نیست، خواسته ما این است که مباحث علمی در دانشگ

تبلیغات

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق info@morix.ir تخلف اطلاع دهید.

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار