همکاری شرکت AMD و سازندگان بازی Civilization VI برای تجهیز این اثر به تکنیک های DX12

همکاری شرکت AMD و سازندگان بازی Civilization VI برای تجهیز این اثر به تکنیک های DX12

اگر چه وضعیت علاقه مندان به بازی های استراتژی در سال جاری میلادی تا این لحظه بسیار خوب و به عبارت بهتر نور علی نور بوده است، اما این وضعیت قرار است تا پایان امسال حتی بهتر از این نیز بشود و دلیل اصلی آن انتشار نسخه ی ششم از مجموعه بازی های Civilization یا همان بازی Civilization VI است. البته خبر عرضه شدن بازی Civilization VI خبر چندان دسته اولی به شمار نمی رود و علاقه مندان به عناوین استراتژی ظرف ماه های گذشته شاهد تایید رسمی خبر ساخت این بازی توسط اعضای استودیو Firaxis Games بودند. با این حال خبر دست اولی که این روز ها در رابطه با بازی Civilization VI شنیده می شود، پشتیبانی این بازی از تکنیک های مبتنی بر واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 است. فرآیندی که قرار است طی همکاری دو جانبه ی سازندگان بازی Civilization VI یعنی اعضای استودیو Firaxis Games با اعضای شرکت AMD محقق گردد.

به تازگی سازندگان بازی Civilization VI یعنی اعضای استودیو Firaxis Games (همراه با تایید رسمی ناشر این اثر یعنی شرکت 2K) خبر از همکاری دو جانبه ی خود با شرکت AMD به منظور طراحی تکنیک های مبتنی بر واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 در ساختار بازی Civilization VI داده اند. در واقع طی این همکاری دو جانبه قرار است دو مورد از مهم ترین تکنیک های مبتنی بر این واسط برنامه نویسی سطح پایین نوین یعنی تکنیک پردازش نا همگام و تکنیکی که با نام تطبیق پذیری کامل چند گانه شناخته می شود، در بخش فنی بازی Civilization VI به طور کامل پیاده سازی گردد تا تجربه کنندگان این اثر بر روی پلتفرم PC (که تنها پلتفرم مقصد بازی Civilization VI هم به شمار می رود) بتوانند از مهم ترین مزیت های مربوط به آن ها بهره مند گردند. در این میان تکنیک پردازش نا همگام ، به دلیل حرف و حدیث های فراوانی که طی ماه های اخیر پیرامون آن وجود داشته است ، کم و بیش تکنیک شناخته شده ای در میان علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری به شمار می رود (به خصوص آن دسته از بازیبازانی که نسبت به ماهیت واسط برنامه نویسیDirect X 12 و ویژگی های مهم آن کنجکاو هستند) و احتمالاً بسیاری از آن ها از این نکته با خبر هستند که به موجب بهره گیری از این تکنیک، بسیاری از فرآیند های پردازشی مورد اجرا قرار گرفته توسط پردازنده های گرافیکی اجرا کننده ی آثار ساخته شده بر اساس تکنیک مذکور، این قابلیت را خواهند داشت تا به شکل موازی و هم زمان با یکدیگر مورد پردازش قرار گیرند. البته تا این جای کار تکنیک مذکور سازگاری بیشتری با پردازنده های گرافیکی برند AMD نسبت به کارت های گرافیک شرکت انویدیا از خود نشان داده است و دلیل اصلی همکاری سازندگان بازی Civilization VI با شرکت AMD به منظور تجهیز کامل این بازی به تکنیک مذکور را هم باید در همین نکته جستجو کرد.

 civilization6

در این میان علاوه بر تکنیک فوق، بازی Civilization VI به تکنیک تطبیق پذیری کامل چند گانه نیز مجهز خواهد شد که کاربرد اصلی آن در تسهیل کار بازیبازانی خواهد بود که از ترکیب پردازنده های گرافیکی چند گانه (بیش از یک کارت گرافیک) به منظور اجرای بازی های مورد نظر خود بهره می گیرند. در واقع به موجب استفاده از امکانات موجود در واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 و تکنیک تطبیق پذیری کامل چند گانه (که یکی از مهم ترین تکنیک های مرتبط با آن به شمار می رود) سازندگان بازی های کامپیوتری این امکان را می یابند تا وظایف کامل تر و بهینه تری را برای اجرای بازی های کامپیوتری در دست تولید خود توسط کارت های گرافیک چند گانه تعریف نمایند و به موجب این امر تجربه کنندگان این دسته از آثار اجرای بهینه تر و روان تری را در امر پردازش این قبیل بازی ها توسط کارت های گرافیک چند گانه شاهد باشند. حال به مدد همکاری دو جانبه ی صورت گرفته میان اعضای استودیو Firaxis Games و مهندسان شرکت AMD این تکنیک نوین در بازی Civilization VI نیز وجود خواهد داشت تا تجربه کنندگان این اثر بتوانند از طریق جای گرفتن آن در ساختار فنی این بازی، توسط ترکیب کارت های گرافیک خود مواردی نظیر نرخ فریم بالا تر ، تاخیر های پردازشی کم تر با نرخ پایین تر و همچنین کیفیت دیداری بسیار بهتری را از فرآیند اجرای بازی Civilization VI تجربه نمایند. به هر حال بهره گیری بازی Ashes of the Singularity (به عنوان یکی از نخستین عناوین مبتنی بر واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12) از قابلیت های موجود در این واسط برنامه نویسی سطح پایین نوین و نمایش قابل ملاحظه ی پردازنده های گرافیکی AMD در امر پردازش تکنیک های گرافیکی موجود در آن موجب شده است تا سازندگان بازی Civilization VI هم به انجام اقدام مشابهی دست بزنند و بر روی قابلیت های واسط برنامه نویسی Direct X 12 حساب ویژه ای باز نمایند. البته این نخستین همکاری دو جانبه ی اعضای استودیو  Firaxis Games و شرکت AMD در امر تجهیز یکی از نسخه های سری Civilization به تکنیک های پردازشی سطح بالا به شمار نمی رود و پیش از این نیز آن ها در جریان طراحی و تولید دو نسخه ی پیشین از مجموعه بازی های Civilization یعنی بازی Civilization V و Civilization: Beyond Earth با شرکت AMD همکاری های دو جانبه ای را (به منظور تجهیز کامل بازی Civilization V به تکنیک های مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 11 و ترکیب کامل خصوصیات فنی مبتنی بر Mantle در ساختار بازی Civilization: Beyond Earth) بر قرار ساخته بودند. در هر حال چشم انتظاران بازی Civilization VI می توانند از هم اکنون به این موضوع امیدوار باشند که بازی محبوب آن ها علاوه بر بهره بردن از گیم پلی مفصل، کامل و سرگرم کننده، از تکنیک های فنی نوین روز نیز به منظور اجرای هر چه سریع تر ، روان تر و چشم نواز تر این بازی بهره خواهد برد. در روز های آینده به نکات بیشتری در رابطه با گیم پلی و بخش های دیگر از بازی Civilization VI اشاره خواهیم کرد.

 

برای اطلاع از جدیدترین اخبار دنیای دیجیتال، قیمت انواع قطعات سخت افزاری و تجهیزات الکترونیکی، آگاهی از اخبار مرتبط با تکنولوژی از جمله نوسان قیمت ارز، تصاویر، ویدئوها و مطالب آموزشی اختصاصی به کانال تلگرام وب سایت سخت افزار بپیوندید: telegram.me/sakhtafzarmag

وب سایت سخت افزار

تبلیغات

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق info@morix.ir تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار