مشخصات سخت‌افزاری پلی استیشن ۴ نئو لو رفت

مشخصات سخت‌افزاری پلی استیشن ۴ نئو لو رفت

اسنادی مربوط مشخصات پلی استیشن ۴ نئو هم‌اکنون در فضای اینترنت لو رفته است که در ادامه می‌توانید نگاهی به آن بیندازید.

اخیرا بود که سونی به‌صورت رسمی پلی استیشن ۴ قدرتمندتر را معرفی کرد اما هیچگونه جزئیات دیگری از آن منتشر نشد، حال اسنادی در فضای مجازی لو رفته است که خبر از مشخصات کامل آن می‌دهند.

در ابتدا به نکاتی اشاره شده است که پیش‌تر نیز می‌دانستیم. همانند آنکه نئو ورژن قدرتمندتر شده پلی استیشن ۴ است. همچنین دو کنسول پلی استیشن ۴ و نئو درکنار یکدیگر در بازار خواهند ماند و نئو بر کنسول پلی استیشن ۴ ترجیح داده نمی‌شود. همان برنامه‌ها، همان جامعه بازی‌بازان، همان فروشگاه و همان تجربه برروی دو کنسول یکسان است. تمامی بازی‌های پلی استیشن ۴ که از اکتبر ۲۰۱۶ به بعد عرضه می‌شوند بایستی هر دو نسخه کنسول را پشتیبانی کنند. اینطور که‌ به‌نظر می‌آید نئو قرار است در اکتبر عرضه شود. کسانی که تلویزیون‌های قابل پشتیبانی از ۴K را دارند می‌توانند از رزولوشن بالاتر استفاده کنند، همچنین کسانی که تلویزیون‌های HD دارا هستند نیز از فریم‌ریت بالاتر و همچنین بهینه‌تر درکنار افزایش گرافیکی و ویژگی‌های جدید بصری لذت می‌برند.

neo_leak_1

حال به دومین بخش اسناد می‌رسیم، چیزی که همه ما در انتظارش بودیم، سخت‌افزار نئو. طبق اسناد لو رفته نئو از همان پردازنده Jaguar هشت هسته‌ای استفاده می‌کند که ۲.۱ گیگاهرتز قدرت دارد و در مقایسه پلی استیشن ۴ که ۱.۶ گیگاهرتز قدرت داشت، ۱.۳ برابر قوی‌تر است. پردازنده گرافیکی آن نسخه بهبودیافته AMD GCN CUs است که ۲.۳ فلوپ بهبود داشته در کنار آن مموری نئو همان هشت گیگابایت GDDR5 است که البته ۱.۲۴ برابر قوی‌تر از پلی استیشن ۴ است چرا که ۲۱۸ گیگابایت بر ثانیه پهنای باند دارد. هارد نئو همانند نسخه قبلی خواهد بود.

neo_leak_2

این پایان ماجرا نیست و در ادامه شاهد نکات بسیار جالبی هستیم. ما می‌دانیم که سونی می‌خواهد توسعه دهندگان بازی‌هایشان را با فریم‌ریت بهتر در کنار گرافیک بهبودیافته برای نئو عرضه نمایند. حال بعضی از توسعه دهندگان نمی‌توانند فریم‌ریت ثابتی در کنار رزولوشنی بالا داشته باشند و سونی نیز استراتژی رزولوشن پایین‌تر را معرفی می‌کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد برای بالاتر بردن فریم‌ریت بازی‌های نئو از پلی استیشن ۴، بافر نمایش داده شده را کاهش دهند، این کاری است که کنسول‌های کنونی خصوصا ایکس‌باکس وان آن را انجام می‌دهند که سخت افزار بازی را به‌صورت ۱۰۸۰ خروجی می‌دهد ولی با بافر کمتر نمایش داده می‌شود تا فریم‌ریت ثابت میسر شود. همچنین سونی نمی‌خواهد که توسعه دهندگان بازی‌ها را با رزولوشن ۱۴۴۰P برروی تلویزیون‌های ۴K اجرا کنند زیرا تجربه بازی‌ها برروی یک تلویزیون ۴K با چنین رزولوشنی دیگر تفاوتی با تلویزیون‌های HD نخواهد داشت و آن‌ها را تشویق کرده است که از تکنیک رندر شطرنجی استفاده کنند.

neo_leak_3

neo_leak_4 neo_leak_5

توجه داشته باشید که این اسناد ممکن است حقیقت نداشته باشد و تا اعلام رسمی سونی باید صبر کنیم، اگرچه این لو رفتن‌ها به ما نشان داده است که در آخر حقیقت دارند.

تبلیغات

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق [email protected] تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار