سیزده اتفاق عجیب جهان (بخش دوم) -آکا

آکاایران: در این بخش دوم مقاله، به معرفی 4 اتفاق عجیب و حل‌نشده دیگر می‌پردازیم.

سیزده اتفاق عجیب جهان (بخش دوم)

به گزارش آکاایران: اختصاصیآکا ایران:

اگر به خاطر داشته باشید در بخش اول این مقاله اشاره داشتیم که هرساله وقایع و اتفاق های عجیب‌وغریب نسبتاً زیادی در سراسر دنیا رخ می‌دهند که در پاره‌ای از موارد دانشمندان، محققین، فیزیک‌دانان و ... به روش‌های علمی قادر به توجیه این اتفاقات نیستند.

در این مقاله ما به معرفی 4 اتفاق عجیب و حل‌نشده دیگر که همچنان بلاتکلیف مانده‌اند و در سال 2015 میلادی هم به دنبال پاسخ آن‌ها هستیم، می‌پردازیم.

اتفاق عجیب پنجم:

گنج سدل ریج (SADDLE RIDGE): آیا این گنج 10 میلیون دلاری مربوط به یک سرقت بزرگ انجام‌شده در سال 1901 است؟

سیزده اتفاق عجیب جهان (بخش دوم) -آکاسیزده اتفاق عجیب جهان

آکاایران: سیزده اتفاق عجیب جهان (بخش دوم)

سیزده اتفاق عجیب جهان

گنج سدل ریج که بیش از یک قرن پیش در دل زمین مدفون‌شده بود شامل 1400 سکه‌ی طلای فوق‌العاده ارزشمند باارزشی بیش از 10 میلیون دلار است که طی سال 2014 در حیاط‌خلوت یک‌خانه‌ی مسکونی واقع در ایالت کالیفرنیا کشف شد. اطلاعات دقیق مربوط به زوج میان‌سالی که این گنج عظیم را در هشت قوطی حلبی پوسیده‌شده کشف کردند کاملاً پنهان و محرمانه باقی‌مانده است؛ اما به‌واقع این هشت قوطی حلبی پوسیده‌ی مملو از سکه‌های طلا از کجا سر در حیاط‌خلوت خانه‌ی این زوج آورده‌اند؟

پس از بررسی‌های گسترده توسط تیم‌های متشکل از محققین حرفه‌ای مشخص شد که در سال 1901 سکه‌هایی مشابه باارزشی بالغ‌بر 30000 دلار از ضرابخانه‌ای واقع در سان‌فرانسیسکوی ایالات‌متحده دزدیده‌شده بودند؛ بنابراین پای رمان‌های پلیسی هم به میان آمده است.

در آن هنگام کارمند اسبق ضرابخانه‌ی واقع در سان‌فرانسیسکو آقای والتر دیمیک (Walter N.Dimmick) متهم به انجام این سرقت بزرگ‌شده بود و نهایتاً با اعتراف خود و با توجه شواهد موجود وی به اعدام محکوم شد. بااین‌وجود که واقعیت اصلی مربوط به سکه‌های دزدیده‌شده از ضرابخانه‌ی واقع در سان‌فرانسیسکو و سکه‌های مشابه کشف‌شده توسط این زوج هنوز مشخص نشده، این احتمال وجود دارد که این سکه‌ها همان سکه‌های دزدیده‌شده از ضرابخانه‌ی سان‌فرانسیسکو باشند!

اگر این‌چنین بوده آقای والتر دیمیک اعدام‌شده این سکه‌ها را دزدیده بود و یا این کار می‌تواند توسط زوجی صورت گرفته باشد که مدعی یافتن این گنج در حیات خلوت‌خانه‌ی خود هستند؟

اتفاق عجیب ششم:

سیزده اتفاق عجیب جهان

هک کردن و انتشار عکس‌ها و اطلاعات افراد مشهور: افراد پشت پرده‌ی مربوط به انتشار عکس‌ها و پیام‌های خصوصی افراد مشهور چه کسانی هستند؟

مسلماً همگی شما با این اتفاق عجیب‌وغریب آشنایی دارید و اخبار مربوط به آن را شنیده‌اید. در ماه اوت (August) سال 2014 کاربری در سایت 4chan شروع به رونمایی از عکس‌هایی نمود که پیش‌ازاین هیچ‌یک از ما نمونه‌های مربوط به این تصاویر مرتبط با افراد مشهور را ندیده بودیم. درواقع این تصاویر همگی عکس‌های خصوصی بازیگران، خواننده‌ها و افراد مشهور محسوب می‌شدند. این تصاویر همگی از حساب کاربری سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری یا iCloud این افراد دزدیده‌شده بودند.

افرادی که بیشتر موردتوجه قرارگرفته و تصاویر آن‌ها فاش شد عمدتاً خانم‌های مشهور بودند و دراین‌بین توجه خاصی به افرادی همچون خانم جنیفر لارنس

(Jennifer Lawrence)، اسکارلت یوهانسون (Scarlet Johansson)، خانم کیم کارداشیان

(Kim Kardashian)، کیت آپتون (Kate Upton)، مککایلا مارونی (MC Kayla Maroney) و برخی دیگر از افراد مشهور شده بود.

اپل تائید کرد که این هکرها با استفاده از یک حمله‌ی هدفمند» این تصاویر را به دست آورده بودند، اما هنوز مشخص نشده که این افراد به‌واقع چه کسانی بودند و هویت آن‌ها مشخص نشده. هم‌اکنون FBI در حال بررسی موضوع به‌منظور شناسایی این افراد سودجو است.

اتفاق عجیب هفتم:

سیزده اتفاق عجیب جهان

مشاهده‌ی ماه بیگانه و مربوط به خارج از منظومه‌ی شمسی: آیا دانشمندان ماه بیگانه‌ای را کشف کردند؟

دانشمندان تصور دارند که ماه یک سیاره‌ی بیگانه و به‌دوراز منظومه‌ی شمسی را کشف کرده‌اند. این موضوع درواقع کشفی است که برای اولین بار توسط دانشمندان به‌دست‌آمده و آن‌ها این ماه بیگانه را "Exomoon" نامیده‌اند. درواقع محققین با استفاده از فن میکرولنزینگ گرانشی که به‌موجب بررسی شانس موجود در راستای هم‌ترازی ستاره‌ها در دستور کار قرارگرفته شده بود، موفق به کشف این ماه بیگانه» شده‌اند.

عملیات میرولینزینگ گرانشی تکنیکی است که به‌موجب آن اجسام بسیار دور نسبت به زمین بدون توجه به نوری که از خود ساطع می‌کنند، قادر به تشخیص خواهند بود.

هنگامی‌که یک ستاره از بین زمین و یک ستاره‌ی دور دیگر می‌گذرد، ستاره‌ی نزدیک‌تر می‌تواند مانند یک‌ذره‌ی شیشه‌ای بر روی ستاره‌ی دورتر عمل کند. حال درصورتی‌که آن ستاره دارای یک سیاره‌ی گردان باشد، این سیاره منجر به درخشان‌تر شدن یا تاریک شدن نور ستاره‌ی دورتر خواهد شد؛ اما در برخی از شرایطشی دور می‌تواند یک سیاره‌ی شناور آزاد بوده و درواقع خبری از وجود ستاره نباشد. این موضوع به دانشمندان اجازه می‌دهد تا جرم سیاره‌‌ی مربوط به آن ستاره را اندازه‌گیری کنند. درواقع در این شرایط و با استفاده از تکنیک میکرولنزینگ گرانشی دانشمندان قادر خواهند بود که جرم یک ستاره‌ی کوچک و بسیار دور را که یک سیاره با جرم 18 برابر جرم زمین به دور آن می‌چرخد را اندازه‌گیری نمایند.

بنابراین نهایتاً با استفاده از همین تکنیک و شرایط دانشمندان توانستند سیاره‌ای بزرگ‌تر از سیاره‌ی مشتری را با قمری (ماه) با وزن کمتر از کره‌ی زمین کشف نمایند؛ اما ازآنجایی‌که این برخورد کاملاً تصادفی بوده، این امکان وجود دارد که قمر مشاهده‌شده درواقع یک ماه بیگانه‌ یا Exomoon مربوط به خارج از منظومه‌ی شمسی باشد. هم‌اکنون بررسی‌های دانشمندان در رابطه با این موضوع ادامه دارد و بحث و گمانه‌زنی در رابطه با این موضوع عجیب به سرانجام نرسیده است.

اتفاق عجیب هشتم:

سیزده اتفاق عجیب جهان

نقش و نگارهای پنهانی و در زیر استون هنج: نقش و نگارهای عجیب رسم شده در زیر معروف‌ترین تکه سنگ‌های ایستاده‌ی دنیا چه هستند؟

حتماً می‌دانید که استون هنج» یا همان "Stonehenge" چیست. استون هنج یادگاری تاریخی محسوب می‌شود که در کشور انگلستان و در شهر ویلتشایر (Wiltshire) قرار دارد. این اثر باقی‌مانده از دوران عصر برنز و دوران نوسنگی است و بر اساس تاریخ‌گذاری رادیوکربن قدمت آن به 2000 تا 3000 سال قبل از میلاد مسیح تخمین زده‌شده است. هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که این بنا و سنگ‌هایی که تا 50 تن وزن‌دارند در آن زمان چگونه حمل شده بودند و نهایتاً منجر به ساخت این بنا شدند. دانشمندان و باستان شناسان در سراسر عصرها سعی دریافتن اسرار ساخت این نوع بناهای تاریخی باورنکردنی داشته‌اند.

اما گذشته از شگفتی و معمای مربوط به نحوه‌ی ساخت این بنا، دانشمندان و محققین به‌تازگی متوجه نکته‌ی بسیار عجیبی در رابطه با این سازه‌ی تاریخی شده‌اند. دانشمندان با استفاده از فنّاوری نقشه‌برداری زیرزمینی دریافتند که در زیر ساختار سنگی این بنای 5000 ساله گنجینه‌ی باستان‌شناسی ارزشمندی نهفته است که الهام گرفته‌شده از هزاران آثار و بناهای تاریخی متعدد دیگر است. این بناهای تاریخی شامل زیارتگاه، تپه‌های خاک‌سپاری، حفاری‌های عمیق و بسیاری دیگر از نمادها و آثار غیرقابل‌توصیف است.

تا پیش‌ازاین تصور دانشمندان بر این بود که استون هنج یک بنای سنگی مستقل و ایزوله شده است، اما هم‌اکنون و با کشف گنجینه‌ی مربوط به نقش و نگارهای عجیب زیربنایی این سازه فرضیات جدیدی در رابطه با این موضوع ارائه خواهد شد. آقای وینس گافنی (Vince Gaffney) سرپرست تیم محققین این پروژه می‌گوید: ساختار استون هنج بسیار عجیب است و ممکن است ساختاری مستقل محسوب نگردد. ما هم‌اکنون در ابتدای تحقیقات خود به سر می‌بریم و اطلاعات عمده واصلی این پروژه همچنان نیاز به تجزیه‌وتحلیل دقیق و صرف زمان بیشتر دارند.» به نظر شما استون هنج، چیزی در حدود 5000 سال پیش چگونه ساخته‌شده است؟ آیا انسان‌های عادی قادر به ساخت آن بودند؟ نقش و نگارهای عجیب رسم شده در زیر این بنا مربوط به موضوعاتی هستند؟ آیا پای نقشه‌ی گنج بزرگ یا نیروی جادویی عظیم در میان است؟

پایان سیزده اتفاق عجیب جهان بخش دوم

مترجم: امین رضائیان

تبلیغات

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق info@morix.ir تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز