«D» ویتامینی که نرسد استخوانتان می‌شکند + توصیه

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سید علی وکیلی - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی اظهار داشت: کمبود ویتامین D در افراد بالای 50 سال، افرادی که خیلی کم در برابر خورشید هستند و افرادی که مشکلات کلیه و یا سایر بیماری‌ها جذب مواد معدنی را برای آن‌ها سخت کرده متداول است.

وی با بیان اینکه افرادی که سطح ویتامین D بدنشان پایین است، برای جبران آن به مکمل‌ها احتیاج دارند، افزود: معمولاً بیشتر قرص‌های کلسیم و مولتی ویتامین‌ها دارای یک دوز مناسبی از ویتامین D هستند.

به گزارش سازمان غذا و دارو - وکیلی یادآور شد: هم کودکان و هم بزرگسالان نباید بیش از دو هزار واحد ویتامین D در روز دریافت کنند.

به گفته وی بهترین منبع طبیعی ویتامین D نور خورشید است و فقط روزانه 10 تا 15 دقیقه قرارگرفتن در برابر نور آفتاب بدون ضدآفتاب می‌تواند ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین کند.

انتهای پیام/

تبلیغات

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق info@morix.ir تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار