استخدام آموزش و پرورش سال ۹۵ + ورود ۴ هزار نیروی تربیت بدنی به مدارس

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۵ + ورود ۴ هزار نیروی تربیت بدنی به مدارسReviewed by استخدام - estekhtam.com on Jul 10Rating: 5.0استخدام آموزش و پرورش سال 95استخدام آموزش و پرورش سال 95 + اطلاعیه جدید

کارنامه آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۴

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درخصوص نتایج اولیه آزمون استخدامی در سال ۱۳۹۴

۲۰ تیر ۹۵ – ورود ۴ هزار نیروی تربیت بدنی به مدارس در سال تحصیلی آینده

باشگاه خبرنگاران جوان: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از ورود ۴ هزار نیروی تربیت بدنی و سلامت به مدارس کشور در سال تحصیلی آینده خبر داد.
مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت  آموزش و پرورش  در گفت وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص تأمین نیروی انسانی در حوزه تربیت بدنی و سلامت برای سال تحصیلی آینده گفت: قریب به ۴ هزار نیروی تربیت بدنی از اول مهر به جمع معلمان تربیت بدنی این مدارس می پیوندند. فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کردند جزو این گروه قرار دارند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تأمین نیروی انسانی کارآمد از اهمیت بسزایی برخوردار است اظهار کرد: در صورتی که آموزش و پرورش برنامه ای برای تأمین نیروی انسانی در نظر بگیرد به طور قطع نیروی تربیت بدنی و سلامت جزو  سهمیه ها منظور شده و برای اخذ مجوز آن  تلاش می کنیم.
حمیدی با اشاره به اینکه با این تعداد نیرو برای ساماندهی ساعت تربیت بدنی در مدارس برنامه ریزی انجام شده است گفت: برای توانمندسازی ارائه الگوهای برتر تدریس دوره های آموزشی ویژه نیروهای تربیت بدنی در تابستان در نظر گرفته شده است.
معاون تربیت بدنی سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در تابستان علاوه بر توجه به ارتقای عملکرد نیروی انسانی به بحث فضا و تجهیزات ورزشی نیز  نگاه ویژه ای شده و در جهت ارتقای کیفیت آن برنامه های متفاوتی داریم.
وی یادآور شد: در پروژه مهر نیز تجهیز فضاهای ورزشی یکی از رویکرد های اصلی به شمار می رود بنابراین با توجه به افزایش ساعت درس تربیت بدنی در مدارس و اقدامات انجام شده برای کیفیت بخشی آن چشم اندازی مثبت از وضعیت تربیت بدنی برای سال تحصیلی آینده پیش‌بینی می کنیم.

۱۹ تیر ۹۵ – واکنش فانی به اعتراضات پذیرفته شدگان استخدامی

خبرگزاری مهر: جبهه گیری هایی میان مسئولان وزارت آموزش وپرورش با پذیرفته شدگان آزمون استخدامی این دانشگاه در خصوص شرایط دوره های آموزشی به وجود آمده است که موجب نارضایتی و ناامیدی معلمان آینده کشورشده است.
به گزارش خبرنگار مهر، مشکلات پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۹۴ وزارت آموزش و پرورش همچنان پابرجاست، پذیرفته شدگان تاکید دارند نسبت به آنان بی عدالتی شده است و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی از این وزارت خانه حقوق دریافت می کنند اما آنان نه تنها حقوقی ندارند بلکه باید برای دوره های تربیت حرفه ای ای که دل خوشی از کیفیت آن ندارند، شهریه پرداخت کنند.
جدا از بحث شهریه، به دلیل مسافت طولانی که بیشتر پذیرفته شدگان برای گذراندن دوره ها طی می کنند هزینه رفت و آمد، اسکان و تغذیه نیز بر آنان تحمیل شده است.
به دلیل همین مشکلات؛ بیش از هزار پذیرفته شده آزمون استخدامی در نامه ای به رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.
وزیر آموزش و پرورش در واکنش به نامه گلایه‌آمیز پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به رییس جمهور و بیان برخی انتقادات در گفتگو با یکی از رسانه ها بیان کرد: من هم از طریق سایت این نامه را دیدم.
فانی با بیان اینکه ما از «همان روز که می خواستیم این آزمون را برگزار کنیم، شرایط را اعلام کرده ایم»، گفت: ما بر طبق شرایط اعلام‌شده، عمل کردیم و همه نیز از آن اطلاع داشتند.
وی افزود: این افراد، زمان ثبت نام به این شرایط توجهی نمی کنند و وقتی ما می خواهیم مقررات خود را اجرا کنیم، ابراز ناراحتی می کنند.
وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه آیا تغییری در وضعیت این افراد ایجاد می‌شود یا خیر، پاسخ منفی داد و گفت: هنوز این افراد به استخدام وزارت آموزش و پرورش در نیامده‌اند و تعهدی به ما نداده‌اند و ما نیز تعهدی از آن‌ها نگرفته ایم؛ همانند یک نیروی آزاد هستند و هنگامی که پذیرش شدند، آن زمان کارمند وزارت آموزش و پرورش محسوب می شوند.
این سخنان درحالی است که پذیرفته شدگان آزمون استخدامی تاکید دارند سخنی از شهریه و گذراندن دوره در شهرهای دیگر که بیشترین مشکلات را برای آنها فراهم کرده است در دفترچه قید نشده بود و آنها از این شرایط اطلاعی نداشتند.
یکی از پذیرفته شدگان به خبرنگار  مهر گفت: در دفترچه ثبت‌نام به پرداخت شهریه و اینکه قرار است دوره های آموزشی در شهرهای دیگر بدون در نظرگرفتن اسکان و تغذیه برگزار شود هیچ اشاره ای نشده است.
وی افزود: در بند ۹ دفترچه ثبت‌نام آمده است؛  تمام پذیرفته‌شدگان ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت‌های تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است. چنانچه هر یک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یک ساله از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش می‌تواند نسبت به محاسبه و اخذ هزینه آزمون و برگزاری دوره اقدام کند.
به گفته یکی از پذیرفته شدگان، افرادی که دوره تربیت حرفه ای را به صورت مجازی می گذرانند، فایل های درسی آنان در سایت بسته شده است و تا هنگامی که شهریه پرداخت نکنند به این فایل ها دسترسی ندارند.
یکی از پذیرفته شده ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان نیز می گوید: به ما نیز اعلام کرده اند در صورت عدم پرداخت شهریه اجازه امتحان نخواهند داد.
جبهه گیری هایی میان مسئولان وزارت آموزش و پرورش با پذیرفته شدگان آزمون استخدامی این دانشگاه به وجود آمده است که بیشتر موجب بی انگیزگی و نا امیدی معلمان آینده کشور شده است حالا با صحبت های وزیر آموزش و پرورش، آنها فانی را مقابل خود می بینند.

۱۹ تیر ۹۵ – پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی نگران آزمون جامع نباشند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جنبه‌های مثبت آزمون جامع بسیار است گفت: به دانشجویان و پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی توصیه می‌کنم که نگران آزمون جامع نباشند.
محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پروش خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت پرداخت وام به پذیرفته شدگان آزمون استخدامی این وزارتخانه(ماده ۲۸)، اظهار داشت: مقرر شده است که بخشی از هزینه‌های دوره آموزشی از طریق وام اخذ شود که بخش معاونت توسعه مدیریت در حال پیگیری این امر در بانک‌هاست و این موضوع محقق می‌شود.
وی در پاسخ به پرسشی پیرامون نگرانی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان و پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از آزمون جامع، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان به موجب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها مرجع تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش است و این دانشگاه به ۲ صورت آموزش به دانشجو معلمان طی دوره چهار ساله و نیز دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها طی دوره یک ساله، نیرو تربیت می‌کند.
سلیمی جهرمی ادامه داد: مقرر شده است که هر ۲ گروه، بعد از طی دوره آموزشی، یک آزمون ارزیابی پایانی داشته باشند تا بعد از کسب حد نصاب لازم، گواهی صلاحیت حرفه ای که مجوز ورود به کلاس درس است به آنها داده شود.
وی با بیان اینکه ارزیابی نهایی به شکل‌های مختلف انجام می‌شود، گفت: این ارزیابی به صورت کتبی، عملکردی و فعالیت‌هایی که دانشجو در طول دوره تحصیل و آموزش داشته است بوده و خیلی مشکل برای این موضوع نیست و دانشجویان می توانند از سد آن بگذرند.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «اگر دانشجویی حد نصاب لازم در این آزمون را کسب نکند، تکلیفش چیست؟»، تصریح کرد: این آزمون، جنبه کیفیت بخشی به کار است که هم برای دانشجویان و هم برای دانش‌آموزان مفید است و جنبه‌های مثبت آن بسیار است.
وی با بیان اینکه رویکرد ـموزش و پرورش این است که دانشجویان بتوانند آموزش‌های معلمی را که گذرانده‌اند، کاربردی کنند، افزود: به دانشجویان و پذیرفته شدگان آزمون استخدامی، توصیه می‌کنم که نگران آزمون جامع نباشند و اگر حد نصاب لازم را کسب نکنند به آنها فرصت داده می‌شود و با پروژه و یا اقدامات دیگری، کمکشان می‌کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

۱۹ تیر ۹۵ – وزارت آموزش‌وپرورش، تقاضای استخدام ۱۰هزار نیرو داده است

خبرگزاری خانه ملت: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شرایط استخدامی برای متقاضیان ثبت‌نام در آزمون این وزارتخانه از قبل اعلام شده بود، نامه گلایه‌آمیز آنها به رییس جمهور را بلامحل دانست.
علی اصغر فانی در گفت‌‎وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه وزرات آموزش و پرورش درخواست استخدام ۱۰ هزار نیرو را به سازمان مدیریت ارائه کرده است، اظهار داشت: در صورت تأیید این تعداد، حتما روند جذب این تعداد نیرو را آغاز خواهیم کرد.
گلایه و انتقاد پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ، وجهی ندارد
وزیر آموزش و پرورش در خصوص نامه گلایه‌آمیز پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به رییس جمهور و بیان برخی انتقادات، بیان کرد: من هم از طریق سایت این نامه را دیدم.
فانی با بیان اینکه ما از «همان روز که می خواستیم این آزمون را برگزار کنیم، شرایط را اعلام کرده ایم»، گفت: ما بر طبق شرایط اعلام‌شده، عمل کردیم و همه نیز از آن اطلاع داشتند.
وی افزود: این افراد، زمان ثبت نام به این شرایط توجهی نمی کنند و وقتی ما می خواهیم مقررات خود را اجرا کنیم، ابراز ناراحتی می کنند.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه آیا تغییری در وضعیت این افراد ایجاد می‌شود یا خیر، پاسخ منفی داد و گفت: هنوز این افراد به استخدام وزارت آموزش و پرورش در نیامده‌اند و تعهدی به ما نداده‌اند و ما نیز تعهدی از آن‌ها نگرفته ایم؛ همانند یک نیروی آزاد هستند و هنگامی که پذیرش شدند، آن زمان کارمند وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

۱۹ تیر ۹۵ – ۱۰ اقدام آموزش و پرورش برای استخدام نیروی انسانی

خبرگزاری ایسنا: وزارت آموزش و پرورش از ابتدای دولت یازدهم در راستای جذب و استخدام نیروی انسانی برنامه‌هایی را پیاده کرده است که از جمله مهترین آنها جذب ۵۰۰۰ نیروی انسانی،‌ رفع مشکل سربازمعلمان و بکارگیری نیروهای پیش دبستانی است.

به گزارش ایسنا، ۱۰ اقدام مهم آموزش و پرورش در زمینه استخدام نیروی انسانی طی سه سال اخیر به این شرح است:
۱-  صدور مجوز استخدام ۴۱۱ نفر از ورودی‌های سال ۸۸ دانشگاه‌های شهید رجایی و آموزشکده فنی دختران شریعتی و شروع به کار آنها  پس از طی مراحل استخدامی از سال ۹۲
۲- انجام مراحل استخدام ۱۸۰۰۰ دانشجو (در سال ۹۲ )، ۱۰۰۰۰دانشجو (در سال۹۳ )، ۴۹۰۳ دانشجو (در سال ۹۴ ) در دانشگاه فرهنگیان  و صدور احکام مربوط
۳-  صدور مجوز استخدام ۱۱۵۱ نفر از دانشجویان کاردانی به کارشناسی ورودی سال ۸۸ برای تعدادی از استان‌ها. مراحل استخدامی این افراد در حال انجام است و از ابتدای سال تحصیلی جدید مشغول به کار خواهند شد .
۴- آگهی جذب  ۵۰۰۰  نیروی آموزشی پیمانی آزاد در سال ۹۴ بر اساس مجوز شماره ۱۳۵۳۲ ، برگزاری آزمون و انجام مصاحبه و اعلام پذیرفته شدگان نهایی برای اشتغال از مهر ماه ۹۵
مجموع کل پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی سازمان سنجش، ۳۴۰۷ نفر (۲۶۳۴ مرد و ۷۷۳ زن) بود که از مجموع ۱۷۸ هزار و ۵۳ نفر (۷۷۹۲۹ مرد و ۱۰۰۱۲۴ زن) شرکت کننده  پذیرفته شده‌اند که تعداد آنها برای شغل‌های آموزگاری ۶۲۹ نفر (۴۲۷ مرد و ۲۰۲ زن)، دبیری ۱۲۸۷ نفر (۱۱۰۹ مرد و ۱۷۸ زن)، مربی پرورشی ۱۶۳ نفر (۱۴۲ مرد و ۲۱ زن)، مراقب سلامت ۱۳۵ نفر زن، استاد کار ۵۷۸ نفر (۵۰۳ مرد و ۷۵ زن) و هنرآموز ۶۱۵ نفر (۴۵۳ مرد و ۱۶۲ زن) هستند.
بر اساس سهمیه‌­های قبولی: آزاد ۳۲۳۳ نفر (۲۵۱۳ مرد و ۷۲۰ زن)، ایثارگران ۱۱۲ نفر (۷۶ مرد و ۳۶ زن) و معلول ۶۱ نفر (۴۴ مرد و ۱۷ زن). در سهمیه بنیاد شهید نیز تعداد ۱۲۴۰ نفر (۶۹۰ مرد و ۵۵۰ زن) استخدام شدند.
۵-  اقدام لازم  و ارسال دستورالعمل شماره ۱۸/۷۱۰  سال ۹۴  در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای آزمایشی به رسمی قطعی به استانها
۶- جذب ۱۲ هزار نفر سرباز معلم طی سه سال گذشته و بکارگیری آنها در مناطق موردنیاز کشور
۷- تهیه آگهی استخدام اختصاصی  ۵۰۰ نفر به همراه رشته های مورد نیاز و به تفکیک شهر و جنسیت جهت استان سیستان و بلوچستان. این آزمون در مردادماه سال ۹۵ برگزار می‌شود .
۸- رفع مشکل بیمه سرباز معلمان پس از چند سال وقفه در سال ۹۲ و جمع آوری اسناد پرداختی حق بیمه تا پایان سال ۹۴ از استانها و قرار دادن آن در اختیار سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح
۹-بکارگیری نیرهای پیش دبستانی با توجه به تصویب قانون طرح الحاق یک تبصره به ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش وپرورش  بر اساس بخشنامه شماره ۱۱۸۰۱۳ – ۲۱/۶/۹۴ در سال تحصیلی ۹۴ . براین اساس تقریباً ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر از مربیان پیش دبستان و نیروهای خرید خدمات آموزشی با توجه به رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه و سنوات به عنوان نیروی حق‌التدریس بکارگیری شدند .
۱۰  -تعیین تکلیف آموزش نظامی متعهدین خدمت جدید (فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان) و ورودی‌های ۸۸ مراکزتربیت معلم.
به گزارش ایسنا، بر اساس پیگیری‌های صورت پذیرفته جذب ۴۰۰۰  سرباز معلم و هماهنگی های لازم درخصوص آموزش نظامی ایشان و پرداخت هزینه های مربوطه، مکاتبات لازم درخصوص اخذمجوز ۱۰ هزار ردیف استخدامی جهت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در اجرای قانون متعهدین خدمت و همچنین انجام مکاتبات لازم درخصوص اخذ مجوز ۱۰ هزار ردیف استخدام پیمانی آزاد جهت اختصاص به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از میان فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های پیش روی وزارت آموزش و پرورش به منظور تامین و استخدام نیروی انسانی است.

۱۴ تیر ۹۵ – هزینه‌های تحمیلی به معلمان جدید‌الورود؛ آموزش‌وپرورش:‌از روز نخست گفته بودیم

خبرگزاری تسنیم : در حالیکه پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی از تحمیل هزینه‌های متعدد خبر می‌دهند، آموزش‌وپرورش معتقد است که از روز نخست درخصوص این هزینه‌ها اطلاع‌رسانی کرده بود و نمایندگان مجلس نیز خواستار همراهی بیشتر با این افراد هستند.
حجهالاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص مُشکلات پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش اظهار داشت:‌ شاهد اعتراضات بسیاری از سوی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش هستیم به گونه‌ای که برخی از این افراد برای گذراندن دوره‌های آموزشی خانه و زندگی خود را رها کرده و به شهر دیگری رفته‌اند.
وی افزود: برخی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش‌‌وپرورش به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و درآمد کافی برای پرداخت شهریه و هزینه‌های خوابگاه را ندارند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: انتظار می‌رود آموزش‌وپرورش با این افراد همانند دانشجومعلمان رفتار کند چرا که هزینه‌های تحمیل شده به این افراد زیاد است.
حجهالاسلام سلیمی ادامه داد: آموزش‌وپرورش باید در نحوه برخورد با این افراد تجدیدنظر داشته باشد، این وزارتخانه اگر چه با مشکلات مالی مواجه است اما نباید به جوانانی که به تازگی از دانشگاه‌ فارغ‌التحصیل شده‌اند،‌ آسیب بزند چرا که اغلب این افراد توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند و گزارشات و نامه‌های بسیاری از آنها به مجلس رسیده است.
در همین رابطه حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تسنیم گفت:‌ آموزش‌وپرورش بخشی از هزینه‌های دوره آموزشی را از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی دریافت می‌کند اما از ابتدا قرار نبود به این افراد غذا و خوابگاه تعلق بگیرد و این موضوع نیز به آنها اطلاع رسانی شده بود.
به گزارش تسنیم، پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش می‌گویند:‌ در دفترچه ثبت‌نام هیچ اشاره‌ای به اینکه ما باید در شهرهایی غیر از محل اقامت دوره بگذرانیم و اینکه باید پول بدهیم نیامده است.
در بند ۹ دفترچه ثبت‌نام آمده است: تمام پذیرفته‌شدگان ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت‌های تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است. چنانچه هر یک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یک ساله از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش می‌تواند نسبت به محاسبه و اخذ هزینه آزمون و برگزاری دوره اقدام کند.

۱۳ تیر ۹۵ – هزینه‌های میلیونی شهریه و خوابگاه و بازهم آزمون برای راهیابی به آموزش وپرورش

خبرگزاری تسنیم: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش با مشکلات متعددی مواجه هستند تا جایی که برای بیان بخشی از مشکلات خود به رئیس جمهور و رئیس مجلس متوسل شده‌اند اما هیچ نهادی نیست که بر مشکلات استخدام اخیر آموزش وپرورش نظارت داشته باشد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ۲۷ شهریور سال ۹۴ آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب ۵ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برگزار شد، پس از اعلام نتایج حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نفر به عنوان پذیرفته شده نهایی برای گذراندن دوره‌های آموزشی راهی دانشگاه فرهنگیان شدند. این در شرایطی بود که به دلیل پذیرش بومی حدود ۴۰۰ ظرفیت آزمون استخدامی آن هم عمدتاً در مناطق محروم خالی ماند.
آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش که پس از تأسیس دانشگاه فرهنگیان برای نخستین بار با توجه به ماده ۲۸ اساسنامه این دانشگاه با هدف جذب نیرو از میان فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها برگزار شد با حاشیه‌های متعددی همراه بود.
پذیرفته شدگان در این آزمون برای دوره‌های آموزشی ۹ ماهه باید هزینه‌ای معادل ۱.۵ میلیون تومان را آن هم بدون فراهم بودن خوابگاه پرداخت کنند.
برگزاری دوره‌های آموزش معلمی توسط دانشگاه فرهنگیان با اعتراضات گسترده‌ای از سوی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی همراه بود تا جایی که این افراد برای بیان مشکلاتشان دست به دامان رئیس جمهور شده و نامه‌ای را خطاب به او تهیه کردند.
به گزارش تسنیم، آموزش‌وپرورش برای جبران کسری نیروی انسانی خود اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد اما دریافت هزینه‌های آموزش از پذیرفته‌شدگان چه توجیهی دارد‌؟ چنین رویه‌ای که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باب شده به لحاظ قانونی مجاز است؟ آیا یک وزارتخانه می‌تواند آزمون استخدامی برگزار و بابت آموزش افراد از آنها شهریه میلیونی دریافت کند؟
یکی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش به تسنیم می‌گوید:‌ هر هفته باید حدود ۱۰۰ هزار تومن هزینه کنم که به دانشگاه محل آموزش دوره مهارت‌های معلمی برسم، مسافتی حدود ۵۰۰ کیلومتر از خراسان شمالی تا مازندران. این دوره آموزشی بدون هیچ حقوق و مزایایی برای ما که استخدام شده‌ایم برگزار می‌شود.
وی افزود: ما متحمل زندگی در خوابگاهی شده‌ایم که حتی ابتدایی‌ترین امکانات از قبیل بهداشت و اتاق مناسب هم ندارد و فجیع بودن این اتفاقات زمانی به چشم می‌آید که بدانید بابت تمام این مسائل هزینه‌های مالی گزافی مثل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شهریه و ۷۰۰ هزارتومان هزینه خوابگاهی که به انبار بیشتر شبیه است از ما دریافت می‌کنند همچنین هر هفته ۱۰۰هزارتومان بابت ایاب ذهاب و غذا پرداخت می‌کنیم.
این پذیرفته شده عنوان می‌کند:‌ دریافت شهریه کاملاً غیرقانونی است چون در دفترچه ثبت نام درج نشده بود. از این هم که بگذریم هزینه‌ای که دریافت می‌کنند چند برابر هزینه‌ای است که صرف دوره آموزشی می‌شود. از سوی دیگر سخت است فردی را که دانشجوی دکتری بوده مانند بچه مدرسه‌ای پشت در گذاشته و بگویند اگر شهریه را پرداخت نکنید نمی‌گذاریم امتحان بدهید.
پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی می‌گویند که در دفترچه ثبت‌نام اعلام نشداز آنها شهریه اخذ می‌شوداین در حالی است که نعمت الله موسی‌پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان به تسنیم می‌گوید:‌ از ابتدا تامین خوابگاه و غذا جزو تعهدات دانشگاه نبود و اعلام کرده‌ بودیم، پذیرفته‌شدگان باید به صورت آزاد از خوابگاه استفاده کنند چرا که این دانشگاه‌ها در بسیاری از مناطق خوابگاه ندارد.
در حالیکه معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان می‌گوید: برای کاهش مشکلات داوطلبان، این فرصت را فراهم کردیم تا برخی دروس را در شهر محل سکونت خود طی کنند. داوطلبان معتقدند که دریافت انتقالی چندان هم آسان نیست چرا که کلاس‌ها باید به حدنصاب لازم برسد وشهریه دریافتی بابت انتقال زیاد است.
آموزش‌وپرورش برای پرداخت شهریه دوره‌های آموزشی قول پرداخت وام را به داوطبان داده بود اما هیچ وامی برای پرداخت شهریه در اختیار آنها قرار نگرفت.
محمد حسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش در این رابطه می‌گوید:‌ ما توانستیم، هزینه ۵ و ۶ میلیونی را با تعدیلی که انجام دادیم به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برسیم که یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آن سهم داوطلب است. اعطای وام نیز از سوی معاونت پشتیبانی پیگیری می‌شد که محقق نشده است.

بخش دیگر از نظرات پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی بدین شرح است:‌
واقعا این رفتار و برخورد آموزش و پرورش مایه ننگ و آبروریزی برای دولت است.نهادی که بزرگترین متولی فرهنگ در جامعه است مثل راهزنان جلوی یک عده جوان نخبه و بیکار را گرفته و تقاضای پول می‌کند. آن هم از افرادی که قرار است به عنوان همکار ۳۰ سال با این مجموعه کار کنند. گرفتن هزینه‌ها و شهریه‌های میلیونی برای ما که هنوز کار نکردیم عدالت نیست.
هیچکس نیست به مسئولان بگوی، اعتبار ندارید مجبور نیستید ۶ ماه دوره فشرده هزار کیلومتر آنطرف‌تر برای ما کلاس برگزار کنید و افراد را مجبور به حضور در کلاس‌ها کنید این دروس را می‌توانستید مجازی ارائه کنید.
افرادی که به دلیل مشکلات فراوان خواستار برگزاری دوره در شهر خودشون بودند علاوه بر شهریه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی باید برای هر یک ساعت درس نظری ساعتی۲۵ هزار تومان و هر یک ساعت درس عملی ساعتی۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان شهریه بدهند، یعنی هزینه اساتید و هزینه‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان رو خودشان باید پرداخت کنند. در برخی رشته‌ها و شهرها برای دو ترم ۳ تا ۴ میلیون باید پرداخت کنند. آزمون جامع نیز که در پایان دوره‌های آموزشی قرار است برگزار شود منجر به نگرانی شده است.
پذیرفته‌شدگان پول چه چیزی را باید پرداخت کنند؟پول استاد؟ استادی که از روی راهنمای معلم درس می‌دهد باید از ما پول بگیرد؟ هر سوالی میپرسیم جواب سربالا می‌دهند، آزمون جامع برای فردی است که چهار سال در دانشگاه فرهنگیان درس خوانده است نه برای فردی که کلا ۶ ماه دوره دیده است.
به گزارش تسنیم، پس از اتمام دوره‌های آموزشی در آزمون جامع پایانی نیز شرکت کنند. این آزمون قرار است در مرداد ماه برگزار شود و متشکل از آزمون کتبی و مهارتی است که در بخش آزمون کتبی دو درس در هر رشته، امتحان گرفته خواهد شد.
در بخش مهارتی نیز از فرد خواسته می‌شود تا در موقعیت های پیش بینی شده، اقدام به تدریس کند و سه داور در رشته علوم تربیتی، رشته تخصصی فرد و معاون پردیس یا رئیس گروه کارورزی‌، نحوه تدریس او را ارزیابی کرده و در رابطه با عملکرد فرد در شغل معلمی قضاوت می‌کنند و ملاک راه‌یابی افراد به شغل معلمی قبولی در آزمون جامع است.
به گزارش تسنیم، این افراد قرار است از ابتدای مهر امسال به عنوان معلم به مدارس کشور وارد شوند و هیچ نهادی نیست که بر روند برگزاری این آزمون و مشکلات پیش روی پذیرفته شدگان و دریافت شهریه از آنها نظارت کند.

۱۰ تیر ۹۵ – نیروهای تازه نفس در حال پیوستن به آموزش و پرورش

خبرآنلاین: مدیرکل آموزش و پرورش همدان: برخی نیروهای آموزش و پرورش استان به بیماری یا مشکلات دیگر مبتلا هستند و برخی هم قرار است به سایر استان ها منتقل شوند که این امر موجب شده در برخی شهرستان ها بویژه نهاوند با کمبود نیروی انسانی مواجه شویم لذا با ساماندهی نیروها این کمبود نیرو رفع خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛عبدالرضا فولادوند، که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: دانشگاه فرهنگیان که مهمترین تامین کننده نیروی انسانی آموزش و پرورش است امسال توانسته اولین فارغ التحصیلان خود را وارد مدار آموزش کند و در سالجاری ۷۰۰ نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه وارد فضای آموزشی استان می شوند.
وی گفت: از بین این افراد ۳۵۰ فارغ التحصیل رشته ابتدایی اول مهرماه وارد مدار آموزشی می شوند و ۳۵۰ نفر نیز در مقطع بهمن ماه وارد آموزش و پرورش استان خواهند شد.
فولادوند از تجمع بیش از حد نیروهای خانم در ناحیه یک و ۲ و کمبود نیروی آقا در آموزش و پرورش شهر همدان خبر داد و افزود: با ساماندهی نیروی انسانی این مشکلات رفع می شود.
وی گفت: آموزش و پرورش همدان از لحاظ نیروی انسانی در سطح ملی وضعیت مطلوبی دارد به طوری که به ازای هر ۱۰ دانش آموز یک معلم داریم در حالی که در برخی استان ها همچون سیستان و بلوچستان به ازای هر ۱۶ دانش آموز یک معلم وجود دارد.
وی یادآور شد: سال گذشته ۳۶ هزار نیرو داشتیم که ۲ هزار نفر آنها بازنشسته شدند و ۲۵ هزار دانش آموز به مجموعه آموزش و پرورش همدان اضافه شده است.
فولادوند گفت: همدان در آموزش ابتدایی کمبود نیرو دارد اما در شهر همدان ۵۰۰ نیروی مازاد داریم که باید برای ساماندهی این نیروها به سمت تخصصی تر کردن تدریس پیش برویم و از نیروهای متخصص برای بالا بردن کیفیت آموزش استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: استقرار پایه دهم و هدایت تحصیلی دانش آموزان سوم متوسطه اول ورودی پایه دهم مهم ترین بخش پروژه مهر سال ۹۵ است.
فولادوند افزود: سال گذشته پایه دهم نداشتیم و امسال اولین سالی است که پایه دهم استقرار می یابد و آموزش کتب درسی و آموزش معلمان این پایه جزو اولویت های آموزش و پرورش است.
وی اظهار داشت: طبق تاکید مجلس شوراس اسلامی بر هدایت تحصیلی دانش آموزان و پذیرش دانش آموز به تناسب رشته ها باید بر اساس نیازهای جامعه، بازار کار و فضاهای آموزش عالی، رشته های تحصیلی را تقسیم کنیم و ساماندهی این رشته ها را انجام دهیم.
فولادوند خطاب به دانش آموزان گفت: دانش آموزان باید بدانند علاقه به تنهایی برای انتخاب رشته تحصیلی کافی نیست و حدود ۳۵ درصد از امتیازات را سوابق تحصیلی دانش آموزان، ۱۰ درصد نظر دانش آموزان،پنج درصد نظر اولیا، ۱۰ درصد نظر دبیران، ۱۰ درصد نظر مشاوران، ۱۵ درصد نمرات آزمون سنجش استعدادها و ۱۵ درصد آزمون وضعیت دانش آموزان تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: پروژه مهر ۹۵ وسیع ترین و مشکل ترین طرحی است که فرهنگیان استان در طول سال تحصیلی در راستای اجرای آن تلاش می کنند و کمیته های پنج گانه پروژه مهر در استان همدان فعال هستند تا در آغاز سال تحصیلی ۹۵ ، شاهد بازگشایی به هنگام مدارس و شور و نشاط دانش آموزان باشیم.
ابن مسئول افزود: محدودیت های مالی اجازه نمی دهد گام های بلند رفاهی برای فرهنگیان برداریم اما با اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان در سال گذشته به طور متوسط سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به حقوق فرهنگیان استان افزوده شد.
فولادوند با بیان اینکه سال تحصیلی ۹۵ با ۱۲ هزار کلاس درس در قالب ۲ هزار و ۸۰۰ آموزشگاه آغاز به کارخواهد کرد ادامه داد: امسال ۲۷ هزار نوآموز داریم و در مدارس روستایی نرم کلاس ها عادی است اما در برخی شهرهای بزرگ استان مثل ملایر و نهاوند و همدان با احداث مسکن های مهر و به دلیل عدم پیش بینی فضای آموزشی و به دلیل تخریبی بودن بعضی از مدارس برخی مدارس دوشیفته شدند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل را در مقطع ابتدایی خواهیم داشت و اگر اولیای دانش آموزان همکاری کنند تنها امسال با تنگناهای فضاهای آموزشی در استان مواجه هستیم و از سال آینده این تنگناها مرتفع می شود.
فولادوند افزود: آموزش و پرورش نگران حضور دانش آموزان در مدارس تخریبی است و اگر اولیای دانش آموزان همکاری کنند در مدت ۱۴ ماه دوباره این مدارس به چرخه آموزش باز می گردند.
وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید در عین حال که نقدینگی و اعتبارات کم بود اما در بحث تخریب و بازسازی مدارس بیشترین اعتبارات تخصیص داده شد و اگر اولیای دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنند می توان فضاهای تخریبی را به سمت فضاهای استاندار سوق داد.
وی گفت: سال ۹۴ اولین سالی بود که یک پایه از مقطع متوسطه حذف و یک پایه به مقطع ابتدایی اضافه شد و این باعث شد در در مقطع ابتدایی کمبود نیرو داشته باشیم که استان همدان با ابتکار عمل خود طرح تخصصی شدن درس های پایه های پنجم و ششم مقطع ابتدایی را اجرایی و نیروهای مازاد در مقطع متوسطه را به سمت تدریس دروس تخصصی در مقطع ابتدایی هدایت کرد.
فولادوند افزود: امسال اولین سالی که بر اساس پیش بینی های طرح تحول پایه ها به صورت ۶-۳-۳ بر سرجای خود قرار می گیرند.
فولادوند وجود آماری مبنی بر زیاد بودن گرایش به اعتیاد در بین فرهنگیان استان همدان را تکذیب کرد و گفت: آموزش و پرورش در بحث مبارزه با اعتیاد همواره پیشرو بوده است.
وی گفت: آموزش و پرورش در بحث آگاه سازی اولیای دانش آموزان مناطق حاشیه شهر اقدامات موثری داشته و کلاس های آموزش خانواده را در راستای معرفی اثرات سوء مصرف مواد مخدر برگزار کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: دریافت هر گونه وجه به غیر از هزینه بیمه و کتاب در مدارس دولتی ممنوع است و با مدیران متخلف در این زمینه برخورد می شود.
فولادوند همچنین از تدوین سامانه سجاد برای ساماندهی نحوه ثبت نام در مدارس شاهد خبر داد و گفت: برخی درخواست های غیرقانونی که نقض کننده دستورالعمل ها است فشارهایی را بر آموزش و پرورش وارد می کند اما آموزش و پرورش با وجود این فشارها تنها بر اساس قوانین و دستورالعمل ها عمل می کند.

۱۰ تیر ۹۵ – شرط فارغ التحصیلی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

خبرگزاری میزان: رئیس مرکز توسعه نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: قرار شده اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای شرط فارغ التحصیلی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی باشد.
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمد حسین سلیمی جهرمی گفت: ۵ هزار پذیرفته شده آزمون استخدامی باید دوره یکساله خود را بگذرانند و سپس گواهی صلاحیت حرفه ای برای آنها صادر شود.
وی ادامه داد: اگر نتوانند در زمان مقرر گواهی صلاحیت حرفه ای را دریافت کنند یکسال به آنها فرصت داده می شود تا بتوانند این گواهی را دریافت کنند.
رئیس مرکز توسعه نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: افرادی که یکسال به آنها فرصت داده می شود در پایان این زمان، آزمون از آنها گرفته می شود و در صورتی که نتواند در آزمون صلاحیت حرفه ای موفقیت لازم را کسب کنند حذف خواهند شد.
وی یادآورشد: طرحی را دانشگاه فرهنگیان به تصویب رسانده که اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای جزیی از شرایط فارغ و تحصیلان است .
سلیمی جهرمی گفت: همه کسانی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می شوند قرار است به نحوی ارزیابی شوند و گواهی صلاحیت حرفه ای به عنوان شرط فارغ التحصیلی برای آنها صادر می شود .
وی اظهارکرد: به طور قطع نیمی از هزینه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی توسط یکی از بانک ها به عنوان وام به آنها پرداخت می شود.

۸ تیر ۹۵ – مشکلات پذیرفته شدگان استخدامی آموزش و پرورش پابرجاست

خبرگزاری مهر: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای حل شدن مشکلات خود از رئیس‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی درخواست کمک کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، بیش از هزار نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش سال ۹۴ با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی درخواست رسیدگی به مشکلاتی که پس از پذیرفته شدن در آزمون استخدامی با آن روبرو هستند را، خواستار شده اند.

در متن این نامه آمده است:
رئیس‌جمهور محترم
جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی
سلام علیکم
ما امضاکنندگان این نامه که جمع کثیری از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۴ (موسوم به ماده ۲۸) هستیم، بدین‌وسیله به استحضار می‌رسانیم دوره یکساله بدو خدمت حدود ۵ هزار معلم استخدامی ماده ۲۸ به نحوی اجرا شده که اشکالات عدیده و مشکلات بسیاری به همراه داشته است:
ـ اخذ شهریه‌های ناعادلانه از معلمان به جای پرداخت حقوق به آنان
ـ برگزاری تمام وقت دوره که در اکثر موارد منجر به از دست رفتن شغل موقت پذیرفته‌شدگان و فلج شدن اقتصاد زندگی آنان شده است (مضافاً اینکه بسیاری از پذیرفته‌شدگان متأهل‌اند)
ـ برگزاری دوره در شهرهای غیربومی و تحمیل بُعد مسافت، هزینه‌ها و مخاطرات سفر به پذیرفته‌شدگان (لازم به ذکر است که خوابگاه و امکانات اولیه نیز در اختیار پذیرفته‌شدگان قرار نگرفته است)
ـ محرومیت از بیمه و عدم احتساب این دوره به عنوان سابقه خدمتی پذیرفته‌شدگان
ـ محتوای ضعیف دوره
دانشگاه فرهنگیان چندی است با الزامی دانستن پرداخت دست‌کم ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به عنوان شهریه دوره‌ها بر رنج‌های این نخبگان فرهیخته افزوده است.
شایان ذکر است پذیرفته‌شدگان این دوره عمدتاً دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند و از هر ۱۰۰ نفر شرکت‌کننده در آزمون، یک نفر در این دوره پذیرفته شده است.

آقای رئیس‌جمهور
از جنابعالی که قافله‌سالار دولت تدبیر و امید هستید تقاضا داریم به خواسته‌های به حق این ۵۰۰۰ معلم نخبه، جامه عمل بپوشانید. اهم این خواسته‌ها به شرح ذیل است:
۱ـ لغو دریافت هر گونه شهریه و هزینه از پذیرفته‌شدگان این دوره
۲ـ بازگرداندن شهریه‌هایی که با اجبار و تهدید از پذیرفته‌شدگان این دوره اخذ شده است.
۳ـ لغو برگزاری ترم دوم این دوره به صورت تمام وقت و تبدیل آن به دوره ضمن خدمت
۴ـ احتساب مدت زمان خدمت و بیمه‌ پذیرفته‌شدگان ماده ۲۸ از آغاز دوره (حدود اول اسفند ۹۴)
پیشاپیش از حسن توجه و حسن اقدام شما سپاسگزاریم.
جمع کثیری از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۴ (موسوم به ماده ۲۸ اول خرداد ماه یک هزار و سیصد و نود و پنج هجری شمسی)
ـ رونوشت به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

۸ تیر ۹۵ – افزایش معلمان قرآنی در سال تحصیلی جدید

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: به تامین نیروی انسانی متخصص برای آموزش قرآن نگاه ویژه ای می شود و همچنین نیروهایی از طریق دانشگاه فرهنگیان برای این امر در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ،مراسم بازدید علی اصغر فانی وزیر آموزش و پروش عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان در محل برگزاری نمایشگاه قرآن انجام شد.
در این مراسم فانی با بیان این که در کشور ۱۰۵ هزار مدرسه و بالغ بر ۱۳ میلیون دانش آموز، ۲۶ میلیون  خانواده وجود دارد عنوان کرد: در دولت یازدهم به خصوص ۴۰ میلیون مخاطب آموزش و پرورش نگاه ویژه ای شده است و برنامه های فرهنگی و قرآنی قابل توجهی انجام می شود.
وی ادامه داد: برای احیای فرآیند قرآن خوانی در حال حاضر ۶۵۰ دارالقرآن در سراسر کشور وجود دارد که امیدواریم تا سال ۹۶ این تعداد به هزار و ۵۰۰ دارالقرآن افزایش یابد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که دارالقرآن ها قرارگاه های آموزش قرآن در سراسر کشور برای دانش آموزان هستند گفت: قصد داریم مباحث حفظ موضوعی، روخوانی و قرائت قرآن نیز با نگاه جدی تری دنبال شود.
وی اظهار کرد: در متوسطه اول و دوم به دانش آموزان مفاهیم موضوعی قرآن تعلیم داده می شود و هم چنین برنامه هایی برای آشنایی بیشتر با زندگی ائمه معصومین در نظر گرفته شده است.
فانی در خصوص تامین نیروی انسانی برای آموزش مفاهیم قرآنی بیان کرد: برای تقویت و بهسازی نیروی انسانی قرآنی علاوه بر آن که معلمان حاضر در آموزش و پرورش به این امر می پردازند از طریق دانشگاه فرهنگیان نیز به تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام کردیم همچنین بخشی از معلمان هم از طریق ماده ۲۸  گروه معلمان قرآنی اضافه می شود.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: نیروی انسانی که از طریق ماده ۲۷ به حرفه معلمی مشغول می شوند در واقع دانش آموختگانی از رشته های مختلف هستند که پذیرش در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به گذراندن دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان اقدام می کنند و در طی این مدت آموزش های لازم برای تبیین مفاهیم فرهنگی و قرآنی را پیدا می کنند.
فانی با اشاره به این که به طور کلی به بحث تامین نیروی انسانی متخصص نگاه ویژه ای در آموزش و پرورش می شود گفت: علاوه بر فعالیت دارالقرآن ها بیش از ۵۵ هزار مدرسه در سراسر کشور به اقامه نماز جماعت می پردازند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که چنین اقدامی باعث ترغیب دانش آموزان به امر نماز می شود اظهار کرد: در سال ۹۶-۹۵ قصد داریم تعداد مدارسی که اقامه نماز را دارند افزایش دهیم.
فانی در بخش دیگری از صحبت هایش به نحوه آموزش های قرآنی اشاره داشت و عنوان کرد: بیش از ۶۰ هزار ساعت برنامه تصویری و بسته آموزشی برای آموزش معلمان تدارک دیده شده تا  از روش های آموزشی بهتر برای تبیین مفاهیم به دانش آموزان استفاده شود.
وی در پایان یادآور شد: با مشارکت نهادهای فرهنگی و سایر دستگاه های مربوطه باید به تقویت آموزش و پرورش بپردازیم چرا که تقویت این نهاد باعث بهبود عملکرد در جامعه می شود.
گفتنی است، وزیر آموزش و پرورش از تمامی غرفه های مربوط به فعالیت های آموزشی و پرورشی و همچنین غرفه دانشگاه فرهنگیان که با هدف تبیین مفاهیم قرآنی به دانشجو معلمان برگزار شده بود دیدن کرد و از عملکرد مفید نمایشگاه قرآن در سال جاری بسیار قدردانی کرد.
شایان ذکر است، وزارت آموزش و پرورش امسال از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور به عنوان دستگاه برتر فعالیت های قرآنی شناخته شده است.

۶ تیر ۹۵ – تکذیب خبر آزمون استخدامی آموزش و پرورش

خبرگزاری ایرنا : رئیس اداره امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش صحت ندارد.
به گزارش روز شنبه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان علی اسماعیل زاده افزود: هر گونه پذیرش نیرو در آموزش و پرورش وابسته به شرکت در آزمون استخدامی است.
وی با اشاره به انتشار برخی اخبار در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش و معرفی شماره حساب و لینک ثبت نام گفت: ثبت نام آزمون استخدامی این نهاد فقط از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و با اطلاع رسانی از طریق سایت این وزارتخانه و ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور انجام خواهد شد.
اسماعیل زاده تصریح کرد: تاکنون در زمینه استخدام در آموزش و پرورش هیچ گونه دستور العمل و آیین نامه ای ابلاغ نشده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و امکان سوء استفاده برخی افراد سودجو، مردم نباید به اطلاعیه های منتشر شده در شبکه های اجتماعی و سایت های غیرمرتبط توجه کنند.
وی ادامه داد: مردم از واریز هر گونه وجه و درج اطلاعات خود در سایت های غیرمعتبر خودداری کنند.
وی تاکید کرد: کرمانی ها می توانند اخبار مربوط به استخدام را صرفا از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به آدرس http://kerman.medu.ir و یا وزارت آموزش و پرورش به آدرس http://medu.ir پیگیری و مشاهده کنند.

۵ تیر ۹۵ – آموزش و پرورش خوزستان اطلاعیه ثبت نام استخدامی این سازمان را تکذیب کرد

خبرگزاری ایرنا : روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان خوزستان با انتشار اطلاعیه ای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش وپرورش درفضای مجازی را تکذیب کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان ، به تازگی اخبار و اطلاعیه هایی مبنی بر نحوه ی ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خوزستان و معرفی شماره حساب و لینک ثبت نام و مدارک مورد نیاز، در فضای مجازی منتشر شده است، که صحت ندارد.
این روابط عمومی اعلام کرد هرگونه اطلاعات و اخبار که خارج از سایت آموزش و پرورش اعلام شده است درجهت سوء استفاده افراد متفرقه می باشد.
بر پایه این گزارش از متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش خواسته شده برای ثبت نام منحصرا باید اخبار مربوطه را از طریق سایت آموزش و پرورش پیگیری نمایند.
روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد در خصوص استخدام در آموزش و پرورش هیچ گونه دستورالعمل و آیین نامه ای ابلاغ نشده است.
در ادامه تصریح شده است متقاضیان ثبت نام از پرداخت هرگونه وجه و ثبت اطلاعات شخصی در سایت های غیر مرتبط خودداری نمایند.

۲ تیر ۹۵ – وضعیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش در انتظار پاسخ سازمان مدیریت

باشگاه خبرنگاران جوان: مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش گفت: برگزاری آزمون استخدامی هنوز از سوی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی قطعی نشده است و هرگونه خبر مبنی بر آزمون استخدامی تکذیب می‌شود.
محمد

تبلیغات

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق info@morix.ir تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار