مصرف پروتئین کامل یا ناکامل!

تاریخ نشر : شنبه 19 تیر 1395 مشاهده : 70 سایر اخبار  تغذیه ارسال به دوستارسال به دوست RSS

آمینو اسید ضروری وجود دارد که بدن باید آنها را از 9 برنامه غذایی دریافت کند.

پروتئین

آمینو اسید ضروری وجود دارد که بدن باید آنها را از 9 برنامه غذایی دریافت کند. بدن نمی تواند این آمینو اسید های ضروری را خود تولید کند، اما برای سلامت بسیار مهم هستند.


غذاهای حیوانی تمام آمینو اسید های ضروری را تامین می کنند. به همین دلیل به غذاهای حیوانی پروتئین کامل و به غذاهای گیاهی پروتئین ناکامل گفته می شود.


اگر شما تنها پروتئین گیاهی مصرف می کنید، بسیار مهم است که تنوع غذایی داشته باشید، تا بتوانید تمام آمینو اسید ها را دریافت کنید.


برای مثال، غلات آمینو اسید لیزین محدودی دارند. حبوبات مقدار لیزین بالاتری دارند اما حاوی متیونین و سیستئین کمی هستند

دکتر کرمانی

اخبار مرتبط :

گیاهخواران: 19 منبع تامین پروتئین

مهمترین نشانه های کمبود پروتئین در بدن چیست؟

دفع پروتئین از کلیه‌ها باعث ورم بدن می‌شود

آیا پروتئین به تنهایی باعث افزایش وزن می‌شود

آشنایی با 10 ماده غذایی برای تامین پروتئین بدن

تبلیغات

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق [email protected] تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار