هیوندای IONIC رقیبی برای تویوتا پریوس

هیوندای می خواهد با IONIC به این یکه تازی تویوتا پایان دهد و قسمتی از سهم بازار خودرو های پاک را به خود اختصاص دهد. به همین منظور هیوندای، Ionic را در سه نوع هیبریدی، برقی و پلاگین به بازار معرفی کرد.

به گزارش اخبار خودرو ،هنگامی که نام هیبرید به گوشتان می  رسد ممکن است بی درنگ نام تویوتا و پریوس در ذهن شما تداعی شود زیرا تویوتا با محصول پریوس خود ۱۷ سال در میان خودروهای پاک حکمرانی می کرد و توانست به موفقیت بی نظیری دست یابد و شهرتی بسیار کسب کند. اما هیوندای می خواهد با IONIC به این یکه تازی تویوتا پایان دهد و قسمتی از سهم بازار خودرو های پاک را به خود اختصاص دهد. به همین منظور هیوندای، Ionic  را در سه نوع هیبریدی، برقی و پلاگین به بازار معرفی کرد. دو نوع هیبریدی و برقی این خودرو آماده ورود به بازار شده است و انتظار می رود نوع پلاگین آن نیز در بهار ۲۰۱۷ عرضه گردد. در این بین بنظر میاید  مدل برقی IONIC از موفقیت خوبی برخوردار شود زیرا با توجه به قابلیت های خوب آن و همچنین عدم ارائه نسخه برقی پریوس بتواند خلاء موجود را پر کند. بر همین اساس به بررسی هیوندای IONIC می پردازیم، خودرویی که با تویوتا پریوس در یک کلاس قرار می گیرد و ظرفیت رقابت با پریوس را دارای می باشد.

۲۰۱۷-hyundai-ioniq-hybrid-ioniq-electric-and-ioniq-plug-in_100546870_h

IONIC از باطری ۲۸ کیلو واتی لیتیومی سود می برد که می تواند ۱۱۹ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ نیوتون متر گشتاور تولید کند. هیوندای مدعی است که این خودرو با هربار شارژگیری می تواند کمی بیشتر از ۲۸۰ کیلومتر را طی کند و با ۸۰ درصد شارژ می تواند ۲۲۵ کیلومتر پیمایش کند. شارژ کامل این خودرو بسیار سریع است و برای شارژ کامل آن ۳۳ دقیقه زمان نیاز است. همچنین برای شارژ ۸۰ درصدی تنها ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد. جالب است بدانید شارژ IONIC همانند گوشی موبایل با استفاده از پیریز برق انجام می شود.

Hyundai-Ioniq-one

این خودرو قادر است در مدت ۱۰٫۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در صورت استفاده از حالت اسپرتی این رقم ۳٫۱۰ ثانیه کاهش می یابد. IONIC در حالت رانندگی نرمال ۲۶۵ نیوتون متر از گشتاور خود را استفاده می کند و در حالت رانندگی اسپرتی تمام ۲۹۵ نیوتون متر گشتاور آن استفاده می شود.با این وجود می توان گفت IONIC از تمام خودرو های برقی بجز تسلا سریعتر است.

Hyundai-Ioniq-four

رانندگی با IONIC چه در شهر باشد و چه در جاده بسیار جذاب و لذت بخش است و فرمان آن با وجود سبک بودن کاملا سازگار و فرمانبر است و در حالت اسپرتی برای ایمنی بیشتر فرمان سنگین می شود. باطری این خودرو در زیر صندلی عقب قرار گرفته شده است و همین عامل باعث تا مرکز ثقل آن از گلف GTI هم پایین تر باشد و خودرو از تعادل خوبی در عبور از پیچ ها و فرماندهی های ناگهانی برخوردار شود.سیستم تعلیق هم از عملکرد مناسبی برخوردار است و با عبور از چاله ها و ناهمواری ها حداقل تکان ها به کابین وارد می شود.

IONIQ-Electric_Interior-2

IONIC دارای کابینی ساده ولی کاربردی و جادار می باشد. هرچند صندوق بار  با ظرفیت ۳۵۰ لیتر چندان بزرگ نیست اما سرنشینان آن بخصوص در عقب خودرو راحت هستند و مشکل جای پا و فضای سر را با قد ۱۸۳ سانتی متر نخواهید داشت . هیوندای IONIC بطور استاندارد دارای رینگ های ۱۶ اینچی، چراغهای اتوماتیک، Apple Car Play، صفحه LED 7 اینچی، دوربین دنده عقب و کروز کنترل تطبیقی می باشد که با قیمت مناسب خود از جذابیت خوبی برای مشتری برخوردار خواهد بود.

۲۰۱۷-Hyundai-Ioniq-Electric-center-console

هیوندای IONIC رقیبی برای تویوتا پریوس

تبلیغات

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق [email protected] تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار