تمرکز بیشتر سونی موبایل بر روی خاورمیانه، شرق آسیا و اروپا

تمرکز بیشتر سونی موبایل بر روی خاورمیانه، شرق آسیا و اروپا

سونی از جمله سازندگان گوشی های اندرویدی بوده است که بر خلاف نام بزرگ و محبوبیت بسیار زیاد برند سونی، در بازار گوشی های هوشمند مانند دیگر زمینه های فعالیتی این کمپانی موفق عمل نکرده است. در حالی که در اکثر گوشی های هوشمند ساخت این کمپانی، نوآوری های خوبی لحاظ شده است اما به نظر میرسد سونی نتوانسته نیاز کاربران و بازار گوشی های هوشمند را به درستی درک کند. تاکنون سونی چندین بار سعی داشته است تا با تغییر برنامه ی کاری خود کمی وضعیت خود را بهبود بخشد اما این تدابیر چندان جواب نداده است و حال این کمپانی ژاپنی قصد دارد در استراتژی منطقه ای خود بازنگری کند.

 

به تازگی کمپانی سونی چندین سرمایه گذار را در شهر توکیو در اختیار گرفته است و این کمپانی کمی از برنامه های خود در آینده ی نزدیک را اعلام کرده است. مهم ترین نکته ی آشکار در مورد برنامه ریزی سونی در مورد تغییر در استراتژی منطقه ای کمپانی است و طبق گفته ها سونی مقداری از تمرکز خود بر روی بازار امریکا و هند را کاهش خواهد داد و در عوض سونی موبایل تمرکز بیشتری بر روی بازار آسیای شرقی، خاورمیانه و اروپا خواهد گذاشت.

کمپانی سونی رسما اعلام کرده است که از این پس تمرکز خود را بر روی بازار های هند، امریکا، چین و برزیل کاهش خواهد داد. رشد سونی در بازار گوشی های هوشمند کشور هند که به عنوان سومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند در جهان به شمار میرود و کشور های چین، برزیل و اندونزی در طول سال تنها 0.3 در صد بوده است . در حالی آمار مربوط به سال گذشته نشان میدهد رشد سونی در این مناطق حدودا 8 در صد بوده است و کاهش زیاد رشد سونی در این کشور ها قابل توجه است.

این طور که به نظر میرسد سونی دریافته است که بازار کشور هایی مانند چین که همیشه تشنه ی فناوری بوده است و بزرگترین بازار فناوری در جهان محسوب میشود، در این زمینه اشباع شده است و به طور کلی حرکت معقولی است که کمپانی نگاه ویژه تری به بازار کشور هایی داشته باشد که هنوز جای رشد دارند. در برنامه ی کاری جدید سونی، مشخص شده است که کمپانی قصد دارد که در مناطق مذکور که عبارتند از منطقه ی خاورمیانه، شرق آسیا و اروپا با محصولاتی با قیمت بیش از 250 دلار که گوشی های رده بالا را شامل میشوند، گوشی های پائین رده و میان رده وارد میدان رقابت شود. دست کم روی کاغذ استراتژی سونی قابل قبول است. اما نکته ی مهم این است که اکثر محصولات دیگر کمپانی ها جذاب نسبتا بیشتری دارند و همین باعث میشود تا کاربران تمایل کمتری به خرید گوشی های هوشمند سونی داشته باشند. در حال حاضر رقابت برای سونی با سازندگان مهمی مانند سامسونگ کمی غیر منصفانه است و طبیعتا این کمپانی ابتدا باید به فکر کنار زدن رقبای در حد و اندازه های خود باشد. نظر شما در مورد استراتژی جدید سون چیست؟ آیا سونی با این نقشه موفق میشود تا بعد از سال ها به یک ثبات قابل قبول در بازار گوشی های هوشند دست پیدا کند؟

تبلیغات

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق info@morix.ir تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار