E3 2016| صحبت های هیدئو کوجیما در رابطه با Death Stranding

اگر تاکنون با بازی تاک همراه بوده باشید به خوبی می دانید که آقای هیدئو کوجیما بازی جدید خود را در کنفرانس مطبوعاتی سونی در نمایشگاه E3 2016 معرفی کرد.

این بازی جدید Death Stranding نام گرفته و شخصیت اصلی آن نیز بازیگر محوب سینما نورمن ریداس می باشد که در نسخه ی نمایشی P.T و هم چنین سریال محبوب The Walking Dead نیز حضور داشته است. این بازی جدید که هم اکنون برای کنسول PlayStation 4 در حال توسعه می باشد بسیار جدید و مبهم بوده و حتی نشد از تریلر معرفی آن که در این کنفرانس به نمایش گذاشته شد چیزی درمورد موضوع اصلی بازی بفهمیم.

هم اکنون حدس و گمان و تفسیر های بسیاری برای این تریلر وجود دارد که هر یک از آن ها به نکته ی خاصی اشاره می کنند, اما با این حال باز هم چیز خاصی از بازی را مشخص نمی کند.

در حال حاضر نظریه های آنلاین بسیاری برای این تیزر وجود دارد و در کنار آن در توییتر رسمی آقای کوجیما نیز توضیحات مبهمی داده شده که باز هم ما را به جایی نمی رساند و همه ی آن ها مبهم و گنگ است.

death-1

با این حال اخیرا وب سایت خبری گیم اسپات مصاحبه ای کوتاه با آقای کوجیما داشته تا کمی درمورد Death Stranding و چگونگی ساخت آن توضیح دهد.

در این مصاحبه در رابطه با چگونگی آغاز این پروژه و عقاید آقای کوجیما برای انتخاب بازیگران و ساخت یک بازی با این سبک صحبت می شود, که تمامی آن ها نشان می دهد چرا به نظر افراد بسیاری آقای هیدئو کوجیما فردی بسیار کمال گرا و متفکر است.

در این پرسش و پاسخ پیش از هرچیز درمورد احساس آقای کوجیما برای بازگشت به نمایشگاه E3 صحبت شد که در ادامه می توانید آن را به صورت کامل مطالعه کنید.

–        این که دوباره به نمایشگاه بزرگ E3 بازگشتید چه احساسی دارید؟

کوجیما : حالا دو سال از آخرین باری که در این نمایشگاه بودم میگذرد, اما قطعا احساس می کنم ۱۰ سال از وقتی در آن قدم گذاشتم گذشته و برای من مدت زمان زیادی بوده است. E3 محلی است بازیکنان بسیاری در آن حضور دارند و در کنار آن توسعه دهندگان بسیاری هم هستند که باعث خاص بودن آن می شوند. برای همین من احساس خیلی خوبی دارم که دوباره به این مکان برگشتم, سال گذشته به دلیل شرایط خاصی که داشتم موفق به شرکت در این نمایشگاه نشدم اما این بار خیلی خوشحالم که اینجا هستم.

من دیگه پیر شدم و خانواده هم عقیده دارند که باید بازنشسته شوم و کاری که واقعا دوست دارم انجام بدم. ولی خب من همیشه دوست دارم فقط به بازی فکر کنم و در پایان به هر نتیجه ی دلخواهی که می رسم ساخت یک چیز سرگرم کننده مثل بازی است. من خیلی دوست دارم هرچیزی که می بینم را با بازیکنان به اشتراک بگذارم و همین بهترین کاری است که دوست دارم در زندگی انجام بدم. پس من دوباره اینجا هستم و چیزی ساختم که دوست دارم مورد پسند همه قرار بگیرد بنابراین احساس می کنم به خوبی حق انتخاب دارم و حالا برای کاری که به آن علاقه مندم اینجا هستم.

–        چرا همیشه نورمن ریداس بهترین کسی است که با بازی های شما هماهنگی دارد و به عنوان شخصیت اصلی آن ها انتخاب می شود ؟

کوجیما : من خودم یکی از طرفدار های فیلم های The Walking Dead و The Boondocks Saints هستم. زمانی که برای اولین بار نورمن را ملاقات کردم او یک پسر فوق العاده و یک فرد بسیار خود بود و هنوز هم دوست خوبی است و هیچ وقت تغییر نمی کند. پس از آن بود که به این فکر افتادم چطور می توانم چیز های جدید را با او آغاز کنم و در واقع با کمک نورمن چیزی متفاوت خلق کنم, به این شکل بود که من دلم خواست تا با او کار کنم.

mjajdntdcpzwozzthnp2

من چند سال پیش از گیلرمو دل تورو خواستم تا شماره ی نورمن را به من بده و پس از آن ارتباط بیشتری با هم پیدا کردیم و فهمیدم که او خیلی مناسب ایده های من است. اما باید این نکته هم در نظر داشته باشیم که ساختن یک فیلم یا یک بازی ویدئویی فرایند خیلی طولانی دارد و زمان زیادی برای تکمیل آن لازم است. برای همین وقتی کار جدید را آغاز می کنیم, تیم آن باید آشنا باشند و طوری باشه که به هم اعتماد داشته باشیم تا براین اساس نهایت سعی خود را کرده و در نهایت با همکاری هم کاری بدون نقص و عالی را ارائه دهیم. خوشبختانه من و نورمن تا حدی به خوبی با هم همکاری می کنیم که من دوست دارم همیشه در بازی های جدیدم او را هم درکنار خودم داشته باشم.

–        شما به عنوان یک طراح بازی شناخته شده اید, اما ما می دانیم که شما به ساخت فیلم هم علاقه مند هستید. شما و نورمن برای مدتی هم بر روی چنین چیزی کار کرده بودید؛ حال چگونه موفق شدید تا تخصص های فردی نورمن را اینگونه دقیق درون بازی خود منعکس کنید؟ آیا شما زمان توسعه ی بازی احساس می کردید که همراه هم در حال ساخت یک فیلم هستید؟

کوجیما : من درمورد بازی جدیدم با نورمن حرف زدم و به او توضیح دادم که می خواهم کاراکتر او در بازی دقیقا چی کار کند و چه احساسی داشته باشه, پس از آن نورمن هم دقیقا همانطور که من گفته بودم عمل کرد. در کنار آن من فکر نمی کنم فرایند توسعه دادن یک بازی با ساخت فیلم خیلی هم با هم تفاوت داشته باشند. هنگامی که پرده ها کنار می روند و همه چیز نمایش داده می شود, واکنش دیگران مهم است. هم اکنون در ساخت بازی هم با ضبط هریک از عملکرد شخصیت های درون آن, دقیقا همان روندی طی می شود که در ساخت یک فیلم انجام می گیرد.

spzvas2il3k6wmjeoxg8

از آن جایی که من کلا مستقل کار می کنم, پیشنهاد های بسیای دارم تا فیلم های مختلفی بسازم و با فیلمسازان بسیاری همکاری کنم, اما همیشه از این وسوسه اجتناب می کنم چون در حال حاضر دوست دارم تا تمرکز خودم رو بر روی ساخت بازی بگذارم.

–        آیا نورمن ریداس در حین توسعه ی بازی با شما همکاری می کند تا مضمون اصلی بازی را تعریف کرده و شخصیت خود را به خوبی نشان دهد؟

کوجیما : تاکنون که ما فقط یک تیزر کوتاه از بازی را ایجاد کردیم, اما بله. دراین بین حتی اگر نورمن هم هرگونه ایده ای برای بهتر شدن بازی داشته باشد من سعی می کنم به آن ها توجه کنم و در صورت امکان آن ها را بر روی بازی خود اجرا کنم. من از این که بازیگرانم تا این حد به شخصیت خود و این بازی که در آن حضور پیدا کرده اند اهمیت می دهند و برای بهتر شدن آن زمان می گذارند خیلی لذت می برم برای همین با تمامی ایده ها به درستی برخورد می کنم. بسیاری از مردم فکر می کنند من پسری هستم که راه می رود و دستور می دهد تا نورمن به بهترین نحو ممکن کار کند و به نظرات دیگر توجه نمی کنم.

ce3wpus0wfgiiuaz49vj

اما واقعا اینطور نیست, هر زمان که یک بازیگر ایده, پیشنهاد و نظر خاصی برای بهتر شدن بازی داشته من سعی می کنم تا جایی که ممکن است به آن توجه کنم و سعی کنم اگر امکانش هست حتی آن را بر روی بازی اعمال کنم. کار تیمی و توسعه ی یک بازی کلا به همین امر بستگی دارد.

–        چرا فکر می کنید مردم چنین ایده هایی درمورد شما دارند؟

کوجیما : من می خواهم همه چیز را عالی و بدون نقص بسازم, اما اگر فردی که استعداد و دانسته های خاصی در این زمینه ندارد سعی کند تا کاری مثل آن را انجام دهد, غیرممکن است که بتواند به چیزی خلاقانه برسد. من افراد بسیاری دارم که در حال حاضر در شرکتم برای من کار می کنند که تمام آن ها ایده آل و مناسب این کار هستند. من شاید گاهی هم بخواهم که همه چیز برای خودم باشد اما چنین چیزی هرگز امکان پذیر نیست چون ما همه در کنار هم کار می کنیم. هیچ راهی وجود ندارد من بتوانم تمام آن را برای خودم بردارم و این اصل موضوع است. وقتی شما توانایی مخصوص خودتان را درون افراد دیگری می بینید, چیزی متفاوت وارد بازی می شود که به وضوح نشان می دهد چرا مردم زندگی های مختلفی دارند. چون عقاید و تفکرات هرکس با دیگری متفاوت است.

در این بین وقتی چند نفر با یک نوع توانایی خاص, اما عقایدی متفاوت در کنار هم قرار می گیرند, می توان یک پروژه ی ترکیبی را آغاز کرد که همه جور ایده و پیشنهاد درون آن قرار داده شده و هر یک از آن ها توسط فرد خاصی ارائه شده است. همین ویژگی است که باعث پیشرفت و بهتر شدن کار می شود و کار بر روی پروژه به خوبی پیش می رود. گاهی ممکن است از این ویژگی اصلی چشم پوشی شود اما من آدمی هستم که نمی توانم راحت از کنار آن ها بگذرم و دوست دارم به هر چیزی در زمان خودش اهمیت بدهم. حال من دوست دارم وقتی چنین افرادی را یک جا در کنار هم جمع می کنم, سعی کنم توانایی های آن ها را غنی تر کرده و آن ها را بهتر کنم تا کارمان نتیجه ی رضایت بخشی داشته باشد.

برای همین عقایدی که دارم, بسیاری از مردم تفکرات خاصی درمورد من دارند و بسیاری هم مرا فردی کمال گرا می دانند, چرا که جزئیات بسیاری را درون بازی های خود قرار می دهم. برای همین ممکن است گاهی اوقات درمورد رفتارم و یا عقاید خاصی که در ساخت یک بازی دارم سوءتفاهمی به وجود بیاید. با این حال من همیشه می خواهم بازی های خود را با بالاترین کیفیت ممکن توسعه دهم, تا زمانی که در نهایت وقتی مردم آن را می بینند و تجربه می کنند, به این نتیجه برسند که من بازیگران خود را در راه درستی قرار دادم و یک بازی بدون نقص در اختیارشان قرار دادم که از تجربه ی آن لذت می برند.

–        زمانی که ما تریلر معرفی بازی جدید Resident Evil 7 را دیدیم کلی متعجب شدیم چون کمی شبیه به نسخه ی نمایشی P.T به نظر می رسید. نظر شما در رابطه با این تریلر چی بود؟

کوجیما : من حدس می زنم برخی ویژگی های برتر و عالی درون آن وجود دارد که ممکن است حتی قالبی همچون یک نسخه ی نمایشی در خود داشته باشد, اما این که شبیه به P.T است یا خیر باید آن را تجربه کنم تا بتوانم نظر بدهم. من هنوز آن را بازی نکردم اما خیلی دوست دارم تا یک بار آن را تجربه کنم و با ویژگی هایش آشنا شوم.

اگر شما درباره ی بازگشت من فکر می کنید؟! که خب من برگشتم, استودیو Kojima Productions دوباره برگشته و در نهایت من حتی احساس می کنم برخی از پروژه ها هم می توانند دوباره بازگردند.

با این حساب بعید نیست در آینده آقای کوجیما ساخت بازی Silent Hills را نیز دوباره از نو آغاز کند. اما خب هنوز که همه چیز بر روی بازی جدید Death Stranding متمکز شده ولی ما امید خود را از دست نمی دهیم.

این مصاحبه نیز به اندازه ی کافی نشان داد که آقای کوجیما چه تصمیماتی برای آینده ی این بازی و پیشرفت آن دارد, پس بی صبرانه منتظریم تا بیشتر با قابلیت های ویژه ی Death Stranding آشنا شویم.

هم چنان با بازی تاک همراه باشید.

تبلیغات

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق info@morix.ir تخلف اطلاع دهید.

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار