برجسته کردن پیک جلوبازو -آکا

آکاایران: برجسته کردن پیک جلوبازوReviewed by دنیای عضله on Jun 7Rating: 3.5برجسته کردن پیک جلوبازو چگونگی ساخت عضلات جلوبازو به سبک حرکت شناسی عضلات اندامی

 

,برجسته کردن پیک جلوبازو,[categoriy]

برجسته کردن پیک جلوبازو -آکابرجسته کردن پیک جلوبازو

آکاایران: برجسته کردن پیک جلوبازو

به گزارش آکاایران:

چگونگی ساخت عضلات جلوبازو به سبک حرکت شناسی عضلات اندامی

شاید شما هم جزو افرادی با آرزوی داشتن جلوبازوهایی همانند آرنولد شوارزنگر باشید که جلوبازوهایش عنوان زیباترین جلوبازوهای تاریخ را دارند. اگر چنین است می بایست نکاتی را در این خصوص بدانید تا با دیدگاهی روشن و به شکلی آگاهانه بتوانید در مسیر بهبود شکل ظاهری جلوبازوهایتان گام برداشته و رویایتان را به حقیقت نزدیک نمایید.

 
برای شروع این نکته را باید بدانید که جلوبازوها به سه دسته برجسته همانند جلوبازوهای آرنولد، نیمه برجسته به مانند جلوبازوهای دکستر جکسون و جلوبازوهای تخت به مانند کوین لورون تقسیم شده و در حقیقت برجستگی پیک جلوبازوهای شخصی مثل آرنولد، نه در اثر تمرین، بلکه ذاتی بوده؛ چنانکه او این جلوبازوهای نوک تیز را از دوران نوجوانی خود نیز داشته و تقریبأ می توان گفت که برجسته سازی جلوبازوها در حد ایده آل خصوصأ برای افراد دارای جلوبازوهای تخت تقریبأ کاری بعید به نظر می رسد بطوریکه شخصی مثل کوین لورون حتی در دوران اوج خود نیز دارای جلوبازوهای چندان مطلوبی در فیگورهای بازو نبوده است.
البته شما هرگز نباید از شنیدن این حرفها مأیوس و نا امید شوید، چرا که حتی استخوانهای بدن انسان نیز در شرایطی خاص تا حد قابل توجهی قابلیت تغییر شکل را دارند آنچنانکه مردم بومی آمریکای جنوبی در گذشته طبق سنت و آداب و رسوم خود، شکل ساختاری جمجمه هایشان را تا حد زیادی تغییر شکل می دادند و همچنین باز شاید خالی از لطف نباشد که بدانید در موارد بسیاری در دنیا تأثیرات تلقین طی آزمایشات گوناگون در زمینه های مختلف بر روی افراد گوناگون این نکته را به اثبات رسانده که یک فرد می تواند با تصورات مثبت، تغییرات مثبت و با تصورات منفی، تغییرات منفی را به مروز زمان در وجود خود پدید آورد که این امر در حقیقت به نوعی واقعیت این نکته که خواستن توانستن است را به ما گوشزد می کند که بر همین مبنا شما می بایست تصوراتی مثبت را در راستای تحقق رویای خود داشته باشید.

برجسته کردن پیک جلوبازو
و اما حالا اگر می خواهید بدانید که جهت برجسته تر نمودن پیک جلوبازوهایتان چه باید بکنید؟

 
جواب شما در شناخت و تمرین دادن جلوبازوها به روش حرکت شناسی عضلات اندامی به شرح ذیل می باشد.
بر مبنای این روش اگر عضله جلوبازو را از وسط به ۲ قسمت مساوی تقسیم کنیم آن قسمت که به ساعد نزدیک تر است را پایین جلوبازو و آن قسمت که به دلتوئید پیشین نزدیک تر می باشد را بالای جلوبازو  باید دانست که پایین جلوبازو را با انجام حرکاتی مثل جلوبازو هالتر، جلوبازو هالتر لاری، و حرکاتی از این قبیل که حرکت دستها در آن تنها به صورت همزمان با هم امکان پذیر است می توان تحت فشار بیشتر قرار داد؛ این دسته از حرکات جلوبازو حرکات هالتری شکل می باشند و بالای جلوبازو را هم با انجام حرکاتی مثل جلوبازو دمبل نشسته، جلوبازو دمبل خم، جلوبازو سیم کش تک دست و حرکاتی از این قیبل که حرکت دستها در آنها به صورت تک تک و جدای از یکدیگرند، می توان تحت فشار بیشتر قرار داد که این دسته از حرکات جلوبازو نیز حرکات دمبلی شکل می باشند و در خصوص علت ایجاد فشار در قسمت پایینی جلوبازوها در زمان انجام حرکات هالتری شکل، می توان گفت که در زمان انجام صحیح حرکات هالتری شکل (بدون خم و راست کردن کمر) به دلیل کمتر عقب و جلو رفتن دست هاست که فشار وزنه ها را در قسمت پایینی جلوبازوها می توان احساس کرد که بر این اساس حرکتی مثل جلوبازو دمبل لاری نیز در صورت بالا و پایین نکردن شانه ها تأثیر حرکات هالتری شکل را برای جلوبازوها در پی خواهد داشت و در خصوص حرکات دمبلی شکل هم می توان گفت که در زمان انجام حرکات دمبلی شکل، چون میزان عقب و جلو رفتن دست ها بیشتر است فشارها بیشتر متوجه بخش بالایی جلوبازوها می شوند که به این جهت در حرکتی مثل جلوبازو دمبل جفت دست نیز اگر چه حرکت دست ها همزمان است اما چون میزان عقب و جلو رفتن دست ها بیشتر از حرکات هالتری شکل است، این حرکت نیز جزو حرکات دمبلی شکل محسوب شده و تأثیر حرکات هالتری شکل را برای جلوبازوها به دنبال نخواهد داشت و در نهایت اینکه شما برای برجسته تر کردن پیک جلوبازوهایتان می بایست علاوه بر انجام تمرینات پر فشار و با تمرکز بالا، از حرکات هالتری شکل و دمبلی شکل به یک میزان استفاده نموده و اگر در یکی از قسمت های بالا و یا پایین جلوبازوهایتان دارای قوت بیشتری هستید می بایست تمرین قسمت ضعیف تر را اضافه کرده و تا زمان مناسب شدن بخش پایینی و بالایی جلوبازو هایتان، به این روش ادامه دهید.

این مقالات را ببینید

تحقیقات کلینیکی جدید در مورد تمرینات کار با وزنه

تخریب عضله ها در کمترین زمان!

تبلیغات

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق info@morix.ir تخلف اطلاع دهید.

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار