پیش نمایش بازی Hellblade | در خیالت به عالم اموات سفر کن

اگر تاکنون با بازی تاک همراه بوده باشید به خوبی می دانید که سال ۲۰۱۶ میزبان بازی های مستقل و جدید بسیاری است که قرار است در آینده ای نزدیک برای پلتفرم های متفاوت در دسترس دوست داران بازی قرار بگیرند.

پس از برگزاری نمایشگاه های بزرگ مختلفی که طی سال گذشته برگزار شد بازی های AAA بسیاری معرفی شدند که تعداد زیادی از آن ها هنوز هم ناشناخته شده هستند و اطلاعات زیادی از آن ها توسط سازندگان منتشر نشد.

بازی زیبای Hellblade نیز جزوی از این عنوان های جدید بود که در نمایشگاه GamesCom 2015 توسط سونی معرفی شد و ما تنها شاهد یک تریلر کوتاه از گیم پلی این بازی بودیم.

HellBlade_Mouth_of_Hell

پس از آن شرکت Ninja Theory سازنده ی Hellblade هیچ اطلاعات خاصی از قابلیت های بازی منتشر نکرد, اما اعلام کرد که این پروژه ی جدید یک بازی مستقل و AAA بزرگ است که قابلیت های بسیاری در خود دارد.

طبق گفته ی سازندگان هم اکنون افراد بسیاری بر روی بخش های مختلف این بازی کار می کنند تا بتوانند امکانات بسیار و ویژگی های منحصر به فردی را به آن اضافه کنند.

با اینکه جزئیات چندانی از این امکانات جدید نداریم اما با دیدن ویدئو گیم پلی و هم چنین توضیحاتی که سازندگان طی مصاحبات مختلف خود با سایت های خبری داشته اند می توان توضیحاتی در رابطه با Hellblade داد.

Bazitalk-Hellblade_Wallpaper_1280x720

سازندگام توضیح دادند که این بازی دارای یک گیم پلی کوتاه تر از بازی های مستقل دیگر است و صرفا آن ها سعی کرده اند داستان بازی را بیشتر عمیق و عالی نشان دهند.

در این بازی شخصیت اصلی زن است که Senua نام داشته و به عنوان یکی از اسطوره های سلتی به شمار می رود.سلت ها جنگجویانی بی نظیر, سنگ دل و دلاورانی محکم و استوار بودند که میانه ی خوبی با روم ها نداشتند.در مقابل رومی ها هم به شدت از آن ها هراس داشتند و همین امر سبب شده بود سلت ها با نیروهای نظامی خود به مناطق تحت فرمانروایی رومی حمله کنند.

Bazitalk-hellblade-fanart-3

البته این حمله های مکرر بی دلیل نبود چرا که پیش از این رومی ها به همراه قبایل ژرمنی تعداد زیادی از سرزمین های سلت ها را غارت کرده بودند و جاه طلبیشان باعث به وجود آمدن جنگ های زیادی شد.

پس از آن که روم ها از قدرتمندی زیاد سلت ها با خبر شدند و با جنگجویان دلیر آن ها رو به رو گردیدند, ترس زیادی نسبت به آن ها پیدا کرده و این امر باعث شد نام تعداد زیادی از مبارزان سلتی در خاطره ها بماند.

سئونا نیز هنوز مشخص نشده که یکی از آن جنگجویان می باشد یا خیر چرا که سلتی ها صرفا نژاد واحدی نداشتند و به گروه های مختلفی تقسیم می شدند که از زن و مردان با مهارت و جسور بسیاری تشکیل می شدند.

HellBlade_Senua-

سئونا در گذشته به عنوان یکی از الهه های زیبای سلتی شناخته می شد که در برخی از متون مختلف به او اشاره شده است.اینطور که احتمال می رفته او الهه ی رودخانه بوده که به عنوان زیباترین اسطوره های سلتی شناخته می شده است.

Bazitalk-2hellblade-ps4-screenshot-2

اما او بعد ها توسط رومی ها به نیروی های Minerva ملحق شد و در آن جا او را به یکی از جنگجویان توانا و زیبای روم تبدیل کردند.البته شاید این گفته ها تنها اظهارات مختلفی از گذشتگان باشد اما با این حال با مدل شخصیت سئونا در بازی Hellblade شباهت های بسیاری دارد.

اگر از علاقه مندان به بازی های ویدئویی باشید شاید نام عنوان محبوب ژاپنی Heavenly Sword را شنیده باشید.این بازی نیز از گذشته های دور نشات گرفته و شخصیتی در آن حضور دارد که Kai نام گرفته است, با کمی دقت می توان به این نتیجه رسید که کای و سئونا شباهت های زیادی به هم دارند از آرایش قبیله ای دور چشم گرفته تا مدل مو و پوششی که برای آن ها در نظر گرفته شده می توان شباهت های بسیاری در آن ها پیدا کرد.

hellblade-senua-kai-heavenly-sword

علاوه بر آن هر دوی آن ها جنگجویان ماهر و با مهارتی هستند که با وجود زن بودنشان اما باز هم هیچکس جلودار آن ها نیست.با این که هنوز مطمئن نیستیم اما باز هم می توان احتمال داد که هر دوی آن ها جزو یکی از قبایل سلتی بوده اند و تنها نژادشان با هم متفاوت بود.

در ادامه می توانید مدل ابتدایی و نمونه ی اولیه از شخصیت اصلی بازی را مشاهده کنید :

rend_senua_highres_closeup01

rend_senua_highres_full05 rend_senua_highres_closeup05 rend_senua_highres_closeup02 rend_senua_highres_back05

همانطور که دیدید پوشش سئونا نیز مقداری با کای هم خوانی دارد و با این که هنوز به صورت کامل طراحی نشده اما باز هم نشانی از جنگجوی بزرگ را می توان درون او دید.

تعدادی از افرادی که Hellblade را در Gamescom دیده اند فکر می کنند که این بازی ادامه ی Heavenly Sword است اما این بار اتفاقات قرار است در جهنم رخ بدهند.

شاید بد نباشد بگویم که سئونا در Hellblade از نوعی بیماری روانی رنج می برد و طبق چیزی که ما در تریلر این بازی دیدیم او مدام با خود صحبت می کند و در ذهنش صداهای مختلفی را می شنود.

سئونا در این بازی به عالم اموات سفر کرده و در جهنمی پر از موجودات عظیم و ترسناک باید با استفاده از مهارت خود جان سالم به در ببرد.هنوز مشخص نشده داستان اصلی بازی دقیقا چیست و دلیل حضور سئونا در جهنم به بیماری روانی او بستگی دارد و ساخته ی ذهن خودش است.یا این که از طریق یک اتفاق غیرممکن پا به این جهان دور افتاده و خطرناک گذاشته است.

Bazitalk-HellBlade_Teaser_OpeningScene_01

در تریلری که از این بازی منتشر شد ما تنها شاهد محیط های مختلفی از بازی و تعدادی از دشمنان آن بودیم, اما در کنار آن متوجه شدیم که محیط و جو آن خیلی غیر طبیعی است.

این جو غیر طبیعی همان عالم اموات را نشان می داد که از بخش های مختلفی تشکیل شده بود, این جهان به حتم موجودات خوبی در خود ندارد بنابراین در این بین سئونا با دشمنان زیادی رو به رو می شود که تمامی آن ها قصد از بین بردن او را دارند.

در این بین صدایی که هر بار به یک شکل شنیده می شود مدام او را راهنمایی کرده و در بعضی از مواقع نیز هشدار هایی در رابطه با تاریکی و مرموز بودن محیطی که در آن قدم می گذارد را به او می دهند.

سئونا مهارت زیادی در مبارزه دارد و همیشه شمشیری بلند و زیبا در اختیار داشته که با استفاده از آن با دشمنان خود مقابله می کند.بر روی این شمشیر زیبا حک شده ” شمشیری از جهنم “ که مدرکی دیگر از محیطی است که سئونا وارد آن شده و قصد دارد با ذهن خود مبارزه کند.

Bazitalk-HighresScreenshot00012

Bazitalk-HighresScreenshot00010 BazitalkHighresScreenshot00011

این شمشیر قدرت های بسیاری دارد و به خوبی می تواند در برابر دشمنان دوام بیاورد اما آیا دشمنان بازی به راحتی از بین می روند؟اینطور که ما در تریلر گیم پلی بازی دیدیم مبارزه با دشمنان حتی کوچک در Hellblade نیز خیلی دشوار است.

شما باید کنترل زیادی بر روی مبارزات و شمشیر خود داشته باشید تا بتوانید از خود دفاع کنید.با توجه به مشاهدات ما هوش مصنوعی در بازی بسیار با کیفیت است و به خوبی طراحی شده چرا که دشمنان شما تنها با چند ضربه نخواهند مرد.

با وجود این که بازی هنوز در اواسط توسعه ی خود قرار دارد و هنوز شخصیت پردازی آن به اتمام نرسیده ،  باز هم دشمنان به خوبی در برابر ضربه های شخصیت اصلی مقاومت می کنند و با استفاده از سلاح هایی که دارند از خود دفاع می کنند. مثل این است که ساخت بازی به اتمام رسیده و آنها همه چیز را در بازی به حد نهایت خود رساندند.

HellBlade_zombie_army_13b_web

علاوه بر آن هر یک از دشمنان شما دارای مهارت های مختص به خود می باشند که با توجه به سلاحی که در اختیار دارند بسیار توانا با شما مبارزه می کنند.

با توجه به کانسپت آرت های بسیاری که از این بازی زیبا منتشر شده علاوه بر دشمنان بین مسیر و کوچک با باس های مختلفی که در Hellblade وجود دارند نیز رو به رو خواهید شد.

البته هنوز نام دقیقی از هر یک از این باس ها منتشر نشده اما در ادامه می توانید تصاویری از مهم ترین و بزرگ ترین آن ها را مشاهده کنید :

Bazitalk-Army-mood1

HellBlade_hell_abstract_mood_13 HellBlade_zombie_army_08 HellBlade_zombie_army_09
HellBlade_zombie_army_10 HellBlade_zombie_army_12 HellBlade_zombie_army_15

همانطور که در تصاویر فوق مشاهده کردید شما در Hellblade باید قدرت های بسیاری به دست آورید تا بتوانید با این باس های پر قدرت و عظیم مبارزه کنید.

هیچ راهی آسان نیست و حتی اگر بازی در عالم اموات هم رخ نمی داد باز هم شما دشمنانی برای از بین بردن و موانعی پیش پای خود داشتید. شاید بد نباشد بدانید که همین جهنم درون بازی و اتمسفر آن تاکنون که به خوبی توانسته توجه کاربران مختلف را به خود جلب کند.

بازی Bloodborne زمانی که منتشر شد به دلیل فضا و باس های جالبی که داشت بسیار مورد توجه قرار گرفت و همین ویژگی یکی از قسمت هایی بود که باعث شد این بازی به موفقیت های بسیاری دست پیدا کند.

حال باس های درون Hellblade با این که هنوز از نزدیک و درون بازی دیده نشده اند باز هم پرقدرت و بزرگ به نظر می رسند که به یقین مبارزه با آن ها برای بازیکنان لذت بخش خواهد بود.

HellBlade_hell_abstract_mood_18_web

البته دوربین بازی با این که به صورت سوم شخص است اما از زاویه ای تقریبا کنار شخصیت اصلی نمایش داده می شود و به شخصه به نظر من این امر کمی اعصاب خورد کن است.

بدی این دوربین و این زاویه در کنترل بازی هنگام مبارزات است, به نظر من وقتی که دشمنان بازی تا این حد قدرتمند هستند و هوش مصنوعی هم تا این اندازه طبیعی طراحی شده, بهتر است کنترل بازیکن بر روی شخصیت اصلی نیز بیشتر باشد.

همین زاویه ی دوربین خود می تواند بیش از ۴۰ درصد کنترل سلاح را از بازیکن بگیرد و همین امر باعث می شود هنگام مبارزات به دفعات از دشمن مقابل خود کتک بخورید.

2-noscale

حالا بماند که در ابتدای بازی سئونا قدرت لازم را برای مقابله با دشمنان بازی ندارد و دقیقا در آن زمان هنگام مبارزه ممکن است به مشکلات بسیاری رو به رو شود.

البته می دانیم که این تازه اول کار است و سازندگان هنوز در حال بهبود قابلیت های موجود درون بازی هستند, بنابراین ممکن است این زوایای دوربین در آینده تغییراتی بکند.

3-noscale

طبق تصاویر بسیاری که از محیط های بازی دیدیم و با توجه به ویدئو هایی که تاکنون از Hellblade منتشر شده می توان به این نتیجه رسید که این بازی تا اینجای کار به خوبی توانسته از نظر گرافیکی پیشرفت کند.

از آن جایی که نینجا تئوری در حال توسعه ی این بازی برای پلتفرم نسل جدید و پرقدرت PS4 می باشد و بعد از مدت ها سعی دارد یک بازی مستقل بسازد, بدون شک می خواهد از همه نظر آن را بدون نقص ارائه کند.

همانطور که می دانید بازی های آینده که قرار است برای کنسول PS4 عرضه شوند, باید از جوانب مختلف با کیفیت ساخته شده باشند تا کاربران چه از نظر گیم پلی و چه گرافیک از بازی خود راضی باشند.

نینجا تئوری نیز هم اکنون سعی کرده تا تمامی قسمت های مختلف Hellblade را به بهترین نحو ممکن طراحی کند و با توجه به چیزی که ما در تصاویر و ویدئو های بازی مشاهده کردیم, به گونه ای هم در این کار موفق بوده است.

Bazitalk-hellblade

به نظر من باس های موجود در Hellblade بسیار زیبا طراحی شده اند و می توانند به عنوان یکی از نکات مثبت این بازی شناخته شوند.

علاوه بر آن طراحی محیط های مختلف درون بازی, آب و هوای گوناگون مانند باران, مِه, شب و روز, تابش نور خورشید , سایه ی درختان, رودخانه های خروشان, نسیم, باد, همه و همه به زیبایی در بازی جای گذاری شده اند.

سازندگان همواره سعی کرده اند تا با فیلتر های مختلف ویژگی های متفاوت در گرافیک بازی را با بالاترین کیفیت ممکن طراحی کنند.برای مثال زمانی که نور خورشید از بین انگشتان سئونا رد می شود و به چشمانش برخورد می کند, به وضوح می توان طبیعی بودن آن را مشاهده کرد.

1-noscale

همانطور که در تصاویر مقایسه ای زیر مشاهده می کنید, سازندگان پس از ساخت و طراحی قسمت های مختلف محیط سعی کرده اند نکات ریز موجود در آن از جمله مانند تابش نور, سایه و زاویه ی آن و هم چنین وزش باد و به پرواز درآمدن آیتم های سبک و ریز در هوا , مه و گرفتگی هوا, رعد و برق های متناوب, مرموز بودن محیط و مواردی از این قبیل را نیز به خوبی و با دقت طراحی کنند.

Bazitalk-image_kr hellblade_grading_art

جدا از آن محیط های مختلف بازی نیز بسیار زیبا و طبیعی ساخته شده, طبق توضیحات تیم سازنده ی بازی , هر آیتم و هر بخش از محیط های مختلف بازی در ابتدا به صورت جداگانه طراحی شده اند و در انتها همه در کنار هم یک محیط از Hellblade را تشکیل داده اند.

با توجه به تصاویر زیر می بینید که هر محیط درون بازی از آیتم های مختلفی تشکیل شده که تک تک آن ها از جمله درختان, چوب ها, سنگ ها و مواردی از این قبیل در ابتدا به صورت جدا طراحی شده اند و پس از آن در محیط اصلی بازی قرار داده شده اند.

در ادامه می توانید مدل های اولیه از آیتم های مخلف محیط های بازی را مشاهده کنید :

Bazitalk-HighresScreenshot00014

Bazitalk-HighresScreenshot00008 Bazitalk-HighresScreenshot00007 Bazitalk-HighresScreenshot00006
Bazitalk-HighresScreenshot00004 Bazitalk-HighresScreenshot000001 Bazitalk-HellBlade_Animal_Skin_Props_01

در انتها نیز تصاویر هنری زیبایی از مبارزات سهمگین درون بازی را مشاهده کنید که به نظر می رسد سئونا به تنهایی باید در آن ها شرکت کرده و با تمام دشمنان خود مقابله کند.

اینطور که سازندگان توضیح دادند سئونا در تمامی بخش های گیم پلی هیچ همراهی نداشته و خود به تنهایی باید از موانع عبور کند, بنابراین بدیهی است که Hellblade دارای هیچ گونه بخش چند نفره ای هم نباشد.

Bazitalk-body-land-sea-queen-web1 Bazitalk-body-land-final_web Bazitalk-gate1b1 Bazitalk-HellBlade__MagicCircle_Topdown_02b
HellBlade_zombie_army_13b_web HellBlade_hell_abstract_mood_18_web HellBlade_Mouth_of_Hell Bazitalk-HellBlade_Teaser_OpeningScene_01

البته با وجود تمامی این توضیحات باز هم باید صبر کنیم تا با دیگر ویژگی های موجود در Hellblade بیشتر آشنا شویم, بدون شک به زودی سازندگان این بازی اطلاعات بیشتری از قالیت های شگفت انگیز Hellblade در اختیار علاقه مندانش قرار می دهند.

هم چنان با بازی تاک همراه باشید.

تبلیغات

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق [email protected] تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار