روز تاریخی؛ Metal Gear Solid: Peace Walker

روز تاریخی؛ Metal Gear Solid: Peace Walker

به «روز تاریخی» خوش آمدید؛ جایی که ما سالگرد تولد بازی‌ها (یا کنسول‌ها)ی به یاد ماندنی را به شما اعلام می‌کنیم و سعی بر این داریم تا درجه نوستالژی شما را بالا ببریم. اگر بازی‌باز کم سن و سال هستید دو انتخاب دارید؛ یا سریعا این مطب را ببندید یا بمانید و به گذشته صنعت پر افتخار بازی‌های ویدیویی نگاهی بیاندازید. و اما اگر بازی‌بازی کهنه کار هستید با گیمفا برای یک روز تاریخی دیگر همراه باشید.

۶ سال پیش در چنین روزی شرکت کونامی عنوان Metal Gear Solid: Peace Walker را برای کنسول پلی‌استیشن‌پورتبل (PSP) منتشر کرد. دیگر نمی‌توان بازی‌بازی را پیدا کرد که با سری متال گیر غریبه باشد. این سری در سبک مخفی کاری ساخته می‌شود و به وسیله هیدئو کوجیمای کاربلد کارگردانی و تهیه می‌شود. عنوان Metal Gear Solid: Peace Walker پس از Metal Gear Solid: Portable Ops، دومین عنوانی بود که برای کنسول دستی PSP منتشر می‌شود و البته پیشرفت‌ها و سطح گیم‌پلی فوق‌العاده‌ای که در آن دیده می‌شد، همه را حیرت زده کرد. شاید اگر Peace Walker برای یک کنسول خانگی منتشر می‌شد تا این حد مورد استقبال قرار نمی‌گرفت. وقایع عنوان Metal Gear Solid: Peace Walker در سال ۱۹۷۴ و در کشور کاستا ریکا جریان داشت. پس از بازگشت قهرمان اصلی بازی، بیگ‌باس، که با نام Naked Snake نیز شناخته می‌شود، کنترل نیروهای مزدوری Sans Frontières (سربازان بی مرز) را به‌دست می‌گیرد و اتفاقات بازی آغاز می‌شود.در Metal Gear Solid: Peace Walker بازی به دو بخش اصلی مراحل و پایگاه مادر تقسیم می‌شد. در بخش مراحل همان‌طور که از نام آن پیداست، بازی‌باز وارد منطقه‌ها و پایگاه‌های دشمن می‌شد و عملیات‌ سری را به صورت مخفی کاری انجام می‌داد. این در حالی بود که در بخش پایگاه مادر، بازی‌باز بایستی منابع و نیروهای خود را مدیریت می‌کرد که شبیه Comrade System نسخه Portable Ops بود. در بخش مراحل بازی‌باز می‌توانست از بین مراحل اصلی (که خط اصلی داستان را دنبال می‌کردند) و مراحل فرعی و اضافه یکی را انتخاب کنند. تنوع ماموریت‌های اضافه بسیار زیاد بود و البته چالش‌های بیشتری را نیز در مقایسه با مراحل اصلی در پیش روی بازی‌باز قرار می‌داد. بسیاری از مکانیک‌های عنوان Metal Gear Solid 4 در گیم‌پلی Metal Gear Solid: Peace Walker نیز استفاده شده بود. قابلیت حرکت در هنگام نشستن، دوربین روی شانه، سیستم CQC و قابلیت گشتن سربازان از قبیل این مکانیک‌ها بودند که البته باعث بلوغ گیم‌پلی بازی، مخصوصا برروی یک کنسول دستی می‌شدند. پیش از آغاز هر مرحله، بازی‌باز می‌توانست از بین شخصیت‌های مرد و زن یکی را انتخاب کند و البته آیتم‌ها و اسلحه‌های بازی به صورت ذلخواه تنظیم می‌شدند تا در حین مراحل، آن‌گونه که می‌خواهید پیش بروید. در طول مراحل نیز هر آیتم مفیدی که پیدا می‌کردید را می‌توانستید به پایگاه مادر منتقل کنید. پایگاه مادر یک پایگاه همه کاره و به شدت پیشرفته است. علاوه بر مدیریت مبارزه‌، سلامتی، برنامه‌ها و طرح‌های زیرکانه و تحقیقات فناوری، بازی‌باز می‌توانست افرادی را متناسب با حرفه‌شان در بخش‌های مختلف استخدام کند. در واقع این بخش نمونه اولیه‌ای طرحی بود که در نسخه آخر متال گیر سالید، Phantom Pain، از آن استفاده شد و به بالاترین سطح ممکن رسید. باری دیگر از تبدیل شدن روز تاریخی به یک مقاله ویژه خودداری می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که صحبت و بحث در مورد عنوانی مانند Metal Gear Solid: Peace Walker با آن داستان پر کشش و گیم‌پلی فوق‌العاده‌اش بسیار زیاد است و قطعا در این بخش نمی‌گنجد. جالب این‌جا است که با وجود موفقیت دو نسخه PSP، تا به حال عنوانی از سری متال گیر برروی کنسول پلی‌استیشن‌ویتا منتشر نشده است و البته بعید هم هست که منتشر شود.

چه خاطرات خوب و بدی از عنوان Metal Gear Solid: Peace Walker دارید؟ آیا کنسول PSP را در اختیار داشتید؟ نظرتان در مورد سطح بالای این نسخه، نسبت به اینکه برروی یک کنسول دستی عرضه شده است، چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

MGS PW TPPSPcoversheet10-1

۱۱۳۸۶۳_back

تبلیغات

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق info@morix.ir تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار