خاطره خوش 405 استیشن با اچ30 کراس تکرار می شود؟

هنوز بسیاری از مشتریان خاطره خوش «پژو 405 استیشن» با آن کیفیت بالایش را فراموش نکرده‌اند و حالا «اچ30 کراس» می‌تواند کراس اوری ...

خاطره خوش 405 استیشن با اچ30 کراس تکرار می شود؟

هنوز بسیاری از مشتریان خاطره خوش «پژو 405 استیشن» با آن کیفیت بالایش را فراموش نکرده‌اند و حالا «اچ30 کراس» می‌تواند کراس اوری باشد که نقش یک استیشن را نیز بازی می‌کند.

در شرایط پسا تحریم باید ایران خودرو را یکی از بزرگ ترین فعالان حوزه صنعت در کشور به حساب آورد.
 
بزرگ‌ترین خودروسازی خاورمیانه از فضای مثبت ایجاد شده به بهترین نحو بهره برد زیرا امضای قراردادها و تفاهم نامه‌های مختلف با کمپانی‌های بزرگ خارجی موجب شده سبد محصولات ایران خودرو در بازه‌های قیمتی مختلف کامل شود. از این رو باید گفت طولی نخواهد کشید که ایران خودرو در تمام سگمنت‌های بازار یک یا چند نماینده خواهد داشت که بی گمان موجب افزایش رقابت و کیفیت در محصولات داخلی می‌شود.
 
یکی از نمایندگان جدید این شرکت در رده کراس اورهای ارزان قیمت، خودروی CROSS H30 نام دارد که از جمله خودروهای حاضر در غرفه ایران خودرو در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو بود.
 
این ساخته کشور اژدها آنقدرها هم با بازار ایران غریبه نیست زیرا پیش از این خودروهای تجاری برند "دانگ فنگ" در ایران عرضه شده است. این شركت که در سال 2014 به عنوان دومین خودروساز بزرگ چین شناخته شد، خود دارای سبد گسترده‌ای از محصولات است که شامل خودروهای تجاری، سواری و انواع دیگر می‌شود. اما از میان این باغ پر بار، ایران خودرو میوه‌ای به نام CROSS H30 را چیده است. میوه‌ای که احتمالا به مزاج خریداران ایرانی خوش خواهد آمد.

CROSS H30 در واقع یک کراس آور کامپکت است که می‌تواند هم کارایی یک کراس اور را داشته باشد و هم به عنوان یک استیشن مورد استفاده قرار بگیرد.
این خودرو بر روی پلتفرم موفق پژو 306 بنا شده است و برای نخستین بار در سال 2010 به بازار چین معرفی شد. استفاده دانگ فنگ از پلتفرم اروپایی شاید یکی از مهم‌ترین فاکتورهای برتری H30 CROSS نسبت به رقیبانش باشد.

در ضمن H30 CROSSیک اشتراک ویژه نیز با پژو 206 دارد! زیرا این خودرو از همان پیشرانه TU5 که سال هاست در ایران مورد استفاده قرار دارد، بهره می‌برد. پیشرانه‌ای با کارایی مناسب و قدرت کافی.

به این ترتیب H30 CROSS می‌تواند 105 اسب بخار نیرو و 142 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد و مصرف سوختی در حدود 7 لیتر در سیکل ترکیبی دارد. با توجه به میزان مصرف سوخت باید این خودرو را در رده کراس اورهای اکونومی یا اقتصادی بازار قرار داد.

نکته دیگری که در مورد این خودرو قابل بیان است، به خدمات پس از فروش و فراوانی قطعات یدکی آن باز می‌گردد. به شکلی که با توجه به استفاده این خودرو از پلتفرم پژو، بسیاری از قطعات فنی این خودرو در واقع همان قطعاتی است که سال هاست در ایران تولید می‌شود و شبکه گسترده خدمات پس از فروش ایران خودرو نیز می‌تواند خیال خریداران CROSS H30 را از این بابت راحت کند.

zf9uq6md2qsa4nha4kyj.jpg
 

طراحی کابین این خودرو نیز ساده و به دور از زرق و برق‌های مصنوعی بسیاری از حریفانش طراحی شده و انگار طراحانش فراموش نکرده‌اند که H30 CROSSیک کراس اور است و به همین دلیل در چیدمان کابین از نسل‌های قبل بعضی از شاسی بلند‌های ژاپنی الگو گرفته‌اند. مواد به کار رفته در این محصول در رده بهترین تولیدات ارزان قیمت ایران خودرو و بازار داخلی جای می گیرد.

فضای درون کابین آن به خصوص در بخش عقب از بیشتر هموطنانش بزرگ‌تر است و این نشان از کاربردی بودن خودرو دارد. طول خودرو در حدود 4.3 متر است و این یعنی با خودرویی بزرگ‌تر از 206 SD طرف هستیم.

ضمنا فاصله بین دو محور عقب و جلو آن نزدیک به 20 سانتی متر كشیده‌تر از 206 است در ضمن بدلیل فاصله بیشتر بین دو چرخ عقب(WHEELBASE) موجب شده کابین این خودرو بزرگ‌تر و حجیم‌تر باشد. هر چند H30 CROSS حدود 417 لیتر فضای صندوق عقبش را در اختیار شما قرار می‌دهد اما، می‌توانید با خواباندن صندلی‌های عقب این فضا را تا حدود 1140 لیتر افزایش داده و اجسام حجیم را نیز در خودرو جای دهید.

CROSS H30 از نظر ظاهری هم تفاوت‌های عمده ای با حریفانش دارد. استفاده طراحان از خطوطی زاویه دار و تیز در نمای جلو موجب شده این خودرو خشن و پر قدرت تر به نظر برسد. در واقع طراحان آن سعی کرده‌اند با استفاده از دو سبک طراحی ژاپنی خشن و اروپایی سیال، بدنه‌ای برای این کراس اور تراش بدهند که ضمن حفظ المان‌های مدرن و به روز، فاکتورهای مورد نیاز یک شاسی بلند کامپکت را نیز در خود داشته باشد. از این رو دور تا دور بدنه و به خصوص سپر‌ها کاوری از مواد سخت و غیر فلزی دارد که در اثر برخورد با موانع و ... به خصوص در مسیرهای خارج از جاده یا Offroad ، از صدمه به بدنه اصلی جلوگیری می‌کند.

بخش پایین سپر هم در جلو و هم در عقب به کمک یک سندگارد یا گارد محافظ پوشانده شده است تا در زمان عبور از ناهمواری‌ها بخش زیرین سپر‌ها آسیب نبیند. برعکس نمای جلو که بیش‌تر خشن به نظر می‌رسد، در نمای عقب خطوط کمی نرم‌تر و ساده‌تر هستند و از این رو می‌توان این بخش را با تولیدات کراس اورهای سوئدی و یا ساخته‌های آلمانی در سال‌های اخیر مقایسه کرد. بر روی سقف نیز یک اسپویلر زیبا مجهز به چراغ ترمز نصب شده است تا چاشنی هیجان نیز به این قسمت اضافه شود.
 
از نظر طرح ظاهری و حتی بخش فنی H30 CROSS در بازه قیمتی کم تر از 50 میلیون تومان در ایران تقریبا رقیب خاصی ندارد. این خودرو در بازار داخلی با سیستم توزیع الكترونیكی نیرو ( ABS+EBD) ، دو ایربگ در جلو، فرمان تلسكوپی جمع شونده در تصادفات، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ناوبری، دوربین عقب، سنسور پارك، آینه های برقی راهنمادار، صندلی های پارچه ای 2 رنگ، سان روف برقی، مانیتور 5/6 اینچی لمسی با امكان پخش فایل های تصویری،كامپیوتر سفری، استاندارد ایمنی حفاظت از عابر پیاده و ... عرضه می‌شود. با توجه به نوع کاربری این خودرو و شکل و شمایلش، احتمالا دامنه وسیعی از مشتریان با سنین مختلف از مشتریان آن باشند.

تبلیغات

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق info@morix.ir تخلف اطلاع دهید.

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار